Skip to main content

Ketika CINTA Memanggil...

Salam...

Tak lama kan aku tinggalkan blog? Aku kan tak boleh blahkan diri kalau tak menulis. Ini hanya untuk mengisi masa lapang je walaupun sebenarnya tak selapang mana masa yang aku ada. Dan sebenarnya jugak, minggu ni adalah minggu untuk aku pulun habis2an siapkan satu projek (sekolah pun main projek2 sekarang?)... Jumaat lepas segala2nya bermula bila aku dipanggil ke pejabat. Tiba2 aku jadi seram sejuk pulak. Macam orang bersalah gitulah...

Rupa2nya nak suruh aku siapkan laman web sekolah. Suruh siapkan untuk kegunaan sekolah dan orang2 luar yang ingin tahu pasal sekolah ini dan KEBETULAN (yang telah ditakdirkan) pulak selepas daftar, kementerian hantar surat untuk masuk pertandingan. Sumbit date - 17 Mei 2009 (Ahad)... Tiba2 hari ni diorang kata yang diorang rasa tak jadi masuk pulak. Yelah suntuk sangat masanya. Aku pun dah bincang dengan webmaster lain untuk website yang lebih proper...sekarang tengah tunggu proses seterusnya je...

Status aku yang terkini... Bercampur Baur. Semua rasa ada dalam diri aku sekarang. Sampai keliru dengan diri sendiri, tak tahu nak fikir apa lagi. Minggu lepas badan rasa tak best, panas on n off je. Tapi selsema dengan batuk sampai sekarang ni masih ada saki baki cuma tak seteruk 2-3 hari kebelakangan ni. Hari ni terasa kurangnya selsema tapi semalam memang rasa ketat je dada ni. Nak bernafas kena betul2 tarik lepas tu lepaskan. Dan yang tak bestnya bila hati aku pun rasa tak best sama. Kenapalah dengan aku ni ye? Bila melayan rasa memanglah akan jadi tak senang tidur dibuatnya...

Dan sebab lambat tidur jugaklah membawa kepada aku yang lewat bangun. Pagi ni je aku bangun pukul 7 am. Gile la... Kalau ikutkan aku masuk keje pukul 8 am tapi sebab jarak sekolah dengan rumah+hantar mak ke kolej dulu, lagi lambatlah. Kadang2 tengok jugak bila memandu. Kalau drive baik sangat, tunggu orang lain jalan dulu (padahal kita boleh mencelah2), bertambah2 lambat jawabnya. Dulu2 aku seorang yang sangat BAIK... Bukan pujian 0 semata tau. Sampailah kawan sepejabat (merangkap bos kecik kat opis) yang ajar aku celah2 bila memandu. Masa memandu pun aku boleh mengelamun jauh tapi dalam keadaan yang sedar diri la... Maksudnya aku mengelamun dan memandu... Teror tak aku? Clap2...

Itu perbuatan yang sangat MARABAHAYA... Sekarang tak sempat nak mengelamun pun... Kiri kanan kereta suka sangat berasak2... Ha... Aku dah tak terasa beban sangat sebab tadi kan awal2 entri sekolah kata (advance nya, sekolah boleh bercakap2???) siapkan website BUKAN untuk pertandingan. PERHATIAN untuk kamu2 yang telah saya ganggu masanya, buzz berkali2, ym tak sudah2 SEMATA2 nak tanya pasal hal yang berkaitan dengan website sekolah ini, aku ingin MOHON ampun dan maaf sangat2... Lebih 5 orang yang aku ganggu... Maaf sangat2... Aku cuma mahu bertanya andai kamu semua dapat bantu aku... Akan2 datang masih lagi perlu bertanyakan kamu MUNGKIN. Janagn SERIK ye?

Minggu lepas HARI IBU, Sabtu ni pulak HARI GURU. Kalau Hari IBU aku tak bagi apa2 pada Mak... Hari GURU ni pun rasanya tak BAGI apa2 jugak kot... Oh ye, mak kami pun CIKGU... Hehehe... Ada kawan yang dah pun raikan sekaligus dua2 HARI BESAR tersebut. Buat entri sajalah lagi kot? Dan aku baru je diberitahu Sabtu tu jugak adalah Hari JURURAWAT Sedunia... Kita lihat sajalah nanti ye?

Doakan aku semakin tenang dengan kehidupan harianku ye? Kadang2 terasa macam MAHU mati... Bukan kehendak TAPI terasa saja. Terasa apa je yang aku buat lately macam aku ni BUANG TEBIAT pulak ke? Aku masih banyak perkara yang belum selesai dalam hidup ni... Istighfar banyak2... Aku teringat kata2 Waheeda satu masa dulu bilamana dia jugak selalu rasa dan fikirkan MATI... Dan sekarang aku pulak rasa apa yang dia rasa dulu. Moga2 kerana ingat MATI aku selalu ingat DIA yang telah menjadikan aku sejak sebelum aku dilahirkan ke dunia. Moga2 aku selalu semakin DEKAT dengan DIA... Amin3x, Ya Rabbil 'Alamin...

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Putri Ramlan said…
sabtu ni hari guru. maka saya kena sambut juga utk mummy saya. dia cikgu bahasa inggeris :)
Putri Ramlan: oh ye ke? samalah kita...mak2 kita adalah GURU pertama dalam hidup dan juga CIKGU TERBAIK...untuk kita semua...
susudalambotol said…
dah bertahub tak sambut hari guru :P
susudalambotol: tinggalkan sekolah pun dah lama kan? huhuhu...

Popular posts from this blog

Sabarlah sayang. Redhalah wahai hati.

Assalamualaikum, Mencari damai di hati Yang mengerti cuma hati Paling atas Allah Maha Satu. Rindu terpaling sakit Nak tahan bukan mudah Walau selalu pujuk hati Tapi, masih tak mampu Bukan tak cuba Tapi selalu kalah Aku bukan sengaja Tapi aku belum mahu Mampu! Bercakap saja Paling senang Tapi nak buat Tak mudah tahu? Kalau ikut hati aku memang nak Tapi apalah kudrat yang aku ada? Kalau paksa dia untuk balas rasa ini Kau rasa dia sudi tak? Kalau sudi, bertahan tak? Kalau cuba dengan uasa untuk pertahan Sampai bila? Kita manusia biasa je Nak pupuk rasa pun tak senang Kalau dia rasa terpaksa Kalau dia fikir dia lebih layak dengan yang lain Bukan tak pernah cuba jauh Tapi aku yang kalah Sebab? Dia sendiri Seolah tahu apa dalam hati aku Tapi aku juga yang sakit Ya Allah! Betapa aku selalu lupakan Kau Aku tahu ini tandanya Kau tak pernah lupa aku Aku mesti redha Aku kena terima apa adanya Aku kena belajar jadi matang Dan tahun yang baru ini Aku perlu

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da