Skip to main content

BENCINTA...

Salam...

Dulu masa kat blog lama, orang kata aku ni Kipas Susah Mati Faizal Tahir... Kalau dalam perkataan Inggerisnya - Die Hard Fan. Dah lah aku ni baru perasan maksud Kipas Susah Mati tu tahun lepas...punyalah sengal aku ni??? Apa pun orang nak kata, aku tak KISAH pun... Komen je.

Kalau orang mula kenal dia dari OIAM, aku 'lama' dah kenal muka dia... Tapi tak kenal nama masa kenal muka dia tu. Masa dia masih dengan Mirwana lagi. Serius aku cakap (apa yang aku dengar sendiri), bila dia keluar dari Mirwana aku rasa macam sesuatu. Senang kata, bila menyanyi part tinggi2 tu semualah, bila Faizal Tahir tak ada lagunya jadi macam apa je? Lepas keluar je Faizal Tahir, aku perasan ada lagu2 yang pernah Faizal Tahir nynyikan dulu diubah dan suara Faizal Tahir tak ada langsung...? Jadi kurang best macam dia ada dengan Mirwana. Dan aku tak maksudkan kalau dia tak ada tu, Mirwana tak boleh menyanyi langsung. Boleh menyanyi cuma kurang sikit je...

Aku dah dengar Mirwana TANPA Faizal Tahir bila menyanyi... Boleh je la... Dulu2 aku ingat Faizal Tahir memang satu sekolah dengan Mirwana TAPI hanya serumah je. Faizal Tahir tu hanya membantu untuk sementara waktu je... Aku terkejut jugak masa dia dalam OIAM mula2 dulu. Tapi lama2, tengok dia menyanyi...best je. Apa motifnya aku menulis pasal dia pulak ni? Saja intro lebih sikit (padahal tak ada apa nak kongsi hari ni) untuk lagu terbaru Faizal Tahir ni... Alasan dah lapuklah weiii... Tak kiralah, alasan ke hape...aku nak jugak masukkan lirik lagu yang best ni... Ada yang terkena aku sendiri bila baca betul2...
Benarkan ku ‘tuk berbicara
Bicara terus ke hati mu... Hati mu..
Hati yang penuh rasa ragu
Jangan terus pergi
Tanpa mendengar ku
Mungkin mudah
Untuk kau terus berlalu
Nanti dulu
Berikanlah waktu
Untuk aku, untuk kamu

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Lidah kelu sedangkan aku
Mahu kau tahu
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Ke tepi lihat ku berlalu
Pasti itu yang terbaik untuk ku
Tiada lagi mahu ku tahu
Tentang hidup kamu
Tentang mati kamu
Aku tahu
Engkau tahu apa yang mata ku tahu
Apa yang kau tunggu
Mahu aku buka pintu?

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Sedang aku mahu kau tahu
Dengar kata ku
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Sakitnya aku
Membenci kamu
Sakit lagi mencintai mu
Dan aku pergi
Tapi kembali
Benci aku mencintai diri mu
Ku benci… Kamu
Ku cinta… Kamu
Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da