Skip to main content

Tulis & Menang ariffshah.com

Salam...
Kontest Tulis & Menang adalah anjuran bersama sitikus.com, orange4k.com & ariffshah.com. Hadiah wang tunai ditaja oleh kujie2.com, mrs.kay.my, denaihati & myliriklagu.com

Saya tahu kontest Tulis & Menang ariffshah.com dari blog kak Kujie

Ceritakan tentang blog anda/blog kegemaran anda. Apakah keistimewaan blog anda/blog kegemaran anda?

Blog Kegemaran Anda - Blog Saya/Aku sendiri - HidayahItuPetunjuk...
Keistimewaan Blog Kegemaran Saya/Aku -Semuanya tentang saya, diri saya, keluarga, kat mana saya pergi, kehidupan sehari2, apa yang best apa yang tak, luahan hati dan segalanya. Nak kata ada keistimewaan mungkin tidak sebagus blogger2 lain yang dah lama dalam arena penulisan blog dan dah banyak menulis. Kadang2 ada banyak idea nak tulis dan ada masa tiba2 keliru tak tahu nak tulis apa. Sampai fikir, nak ke orang baca blog aku ni kan? Tapi setiap hari berazam nak tulis sesuatu tapi kita hanya merancang dan Allah yang sebaik2 penentu...

Dan sekarang kembali juga menulis selepas semua benda yang dilalui sejak awal tahun asyik terperam dalam kepala otak. Nak menulis pun perlukan mood jugak sebab kalau salah tulis, akhirnya kita yang terkena balik... Sebab pengalaman yang dah dihadapi kebanyakkan kawan2lah jadi sebagai rujukan untuk diri sendiri. Kadang kita nak sangat jadi popular dan dikenali macam orang lain hanya melalui penulisan kat blog tapi tak pernah dapat...(ini contoh!) tapi orang lain yang tak pernah terdetik langsung dalam hati nak macam tu, lebih dari apa yang sepatutnya dah diorang dapat sampai kadang2 kehidupan jadi sungguh tak aman...(contoh jugak!)

Ok, sekarang saya nak perkenalkan diri saya as a blogger... Nama penuh - Hidayah Yassin. Nama blog, saya ambil sempena nama sendiri sebab dah tak ada nama lain yang boleh dan sesuai untuk jadikan nama blog (pendapat peribadi)... Yelah, diri sendiri tak sekreartif orang lain yang bijak menulis... Sebenarnya sejarah mulanya saya menulis ni bermula sejak tahun 2003 tapi atas beberapa sebab, saya kembali menulis tahun 2005 dan kemudian ada hal lain lagi, Februari 2009 saya kembali menulis lagi untuk kesekian kalinya hingga hari ini...

Tujuannya nak berkongsi cerita dengan semua orang yang sudi singgah dan baca... Dan kalau boleh tambah kawan pun ok jugak. Sangat best sebab ada ramai kawan yang datang dari pelbagai latarbelakang dan boleh berkongsi macam2 cerita yang berbeza2... Dan kerana blog jugalah saya jumpa kawan2 baru dan kami masih lagi berkawan sampailah ke saat ini. Ada tu, masih tak pernah jumpa lagi walaupun sekali.

Saya harap selepas ini saya dapat terus menulis dan semua tulisan2 saya akan dapat jadi tatapan generasi2 saya yang akan datang iAllah. Sebolehnya saya nak tulis apa yang saya rasa nak tulis BUKAN sebab orang keliling yang buat saya rasa terpaksa untuk menulis...Dan sebagai hobi saya yang sangat suka menulis, sekarang saya sedang menulis di blog coretan saya sendiri...doakan moga ianya menjadi kenyataan ye? Pengalaman Adalah GURU Yang Terbaik!!!

Hidayah Yassin | Create your badge


Click to view my Personality Profile page

Comments

Syima Syaz said…
cayalah dayah!!
goodluck!
HidayahYassin said…
Syima Boyd - thank you2...hehehe...
Ariff Shah said…
ok. thanks sebab menyertai kontest ni =)
fndrocka said…
join gak

http://fndrocka.wordpress.com/2010/03/18/tulis-menang-ariffshah-com-monolog-sebuah-blog/
HidayahYassin said…
ooo, bagus2...good luck ye...
Wan Perlis said…
goodluck semua

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab