Skip to main content

Aku BENCI Si Pengadu!

Salam...

Aku TAHU yang MANUSIA itu tak SEMPURNA. Setiap ORANG memang PASTI ada buat kesalahan tak kisahlah kecil ATAU besar... Tak terkecuali aku... Cuma bila ADA pulak orang yang KITA percaya, selesa untuk berkongsi cerita TIBA2 je buat hal, aku jadi "eh? apahal pulak dia ni? takkan semua benda aku cite kau nak sampaikan kot? takde satu pun yang kau tak cite?"...

That's It! Fine, aku TAKKAN kongsi apa2 pun dengan kau! Ye, BUKAN kau yang sapa (tegurlah...aiyooo!) aku dulu... Aku je yang GATAL2 tangan nak tegur kau SEBAB dah lama tak tegur sapa kan... Walaupun HAL dulu aku dah MALAS nak ingat2 lagi dan harapan aku kali ini PISANG takkan berbuah 2 kali. Nyata, semuanya HAMPA... Agakkan aku KALI ni TEPAT? Bravo! Tahniah! Untuk kau yang buat aku HILANG percaya pada kau lagi... Salah aku jugak tak PESAN pada KAU supaya TAK cerita SEMUA benda kat sesiapa yang berkenaan! Take Note jugak... Aku bukan nak CARI pasal atau apa2 MASALAH ye...

Wah! Marah betul aku ye? Mana ada marah tipu2? Takde...takde... Ini yang BENAR2 (ku benar2...aik, nak menyanyi pulak?) Selalu boleh MAAFkan dan TAKKAN lupa tapi kali ni macam susah je nak maafkan? Aku suka nombor 2 (apa kena -mengena pulak nombor2 ni?), aku selalu INGIN diberi peluang ke2... Semua yang ada kaitan dengan 2, aku sangat2 suka... (tiba2 pulak?)... Jadi tu sebablah aku beri peluang ke2 ni kat KAU (bukan kau2 semua yang selalu datang blog ni...mungkin KAU tu tak pernah jejak sini pun...) TAPI masih jugak perkara yang sama berlaku.

Dan aku rasalah lepas2 ni sapa menyapa pun aku TAK nak dah... Bukan membenci apatahlagi membuang KAU cuma HATI jadi sakit yang amat... Ye, aku tahu ini KISAH yang libatkan CINTA KAU... Dan aku memang MALAS campur lagi... Yelah, aku kan SUKA sibuk2 hal orang lain... Aku dah selalu ingatkan diri aku JANGAN suka sibuk2 hal orang... Tak kena kat diri sendiri lagi, aku memang macam ni. Bila dah kena ha...! Baru tau LANGIT tu tinggi ke rendah (perumpamaan yang macam...?)...

Dan bermula saat ini (semua set jam...One...Two...Go!), aku TAKKAN ambil TAHU atau sibuk2 tahu apapun pasal HAL orang lain selagi ORANG lain tu tak mintak APA2 pendapat dari aku... (Kecoh r minah ni...itupun nak beritahu orang ke? Buek malu kaum yo!)... Bukan setakat menulis di sini TAPI peringatan untuk AKU!...

futnot: aku suka TANYA pendapat orang lain, jadi harap2 sangat kamu2 yang aku minta dan tanya pendapat TAK bosan dengan AKU ye? mohon berbanyak2 Terima Kasih + Ampun Maaf...

futnot (lagi?): JANGAN SALAH FAHAM YE KAWAN2 SEMUA... ENTRI INI UNTUK 'SESEORANG' YANG TAK PERNAH MASUK SINI PUN... JADI JANGAN AMBIL HATI PULAK! Senyum2 Selalu!

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Putri Ramlan said…
org mcm tu kan. awak patut campak lombong! :))
Putri Ramlan: bila ek nak tolong campak?
AKu said…
saper yg wat ko ni dowhh!!!, kasi tau aku dowh!!!..(terkenang2 ayat BOHSIA) biar aku hempok dia ngan lemet aku nih...
AKu: orangnya? *drum roll* please! Dia TAHU Siapa DIA!
susudalambotol said…
awak sabar je. dia budak2 lagi :)
susudalambotol: kita dah sabar dan masih cuba sabar...hehehe, tq2! marah kat sini je...

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da