Skip to main content

Rintihan Pengemis...

Salam...

Macam ape je bunyinya tu? Pengemis Cinta adalah lebih tepat lagi kot? Not me (for the time being la). Suka dengar lagu Rintihan Pengemis (Ruffedge) ni. Rasa cam dibawa sekali dalam alunan lagu tu... Mulalah madah2 aku ni kang.


Kan aku ada gtau yang kalo WP ada apdet maksudnya aku kat rumah kan? Dan kalo Blogger ni apdet maksudnya aku kat sekolah? Memang serisus aku takde idea bila nak update Blogger dari rumah sebab macam dah set je segala apa yang aku nak tulis semuanya kat sekolah... Tapi WP pun dah jarang2 sangat aku usik. Usik hanya singgah2 untuk approve komen2... Bila aku tak apdet cam banyak pulak orang yang mai sana... Seronok tengok ramai yang singgah... Tq2x!

Aku ni cuba untuk menulis seminima mungkin tapi bila ada benda nak cite tak tau macam mana nak pendekkan sebab orang cam aku ni semua benda dianggap penting je... Hahaha... Padahal peksa2 besar dulu, satu hape karangan aku tak boleh buat pepanjang...aku sengal...


Aku merintih pada yang sudi je... Sekali lagi aku cuba untuk meluah sesuatu. Suka sangat meluah aku ni kan? Tak pandai nak simpan2 untuk hari2 mendatang agaknya? Bukan tak boleh tapi nanti aku cepat lupa. Sekurang2nya aku ada tempat untuk aku kongsi bersama. Akan2 datang aku akan bukak balik dan baca semula apa yang pernah aku luahkan kat sini. Dan kebanyakkannya adalah yang akan buat aku rasa malu sendiri...

Yelah, masa menulis apa je yang aku ingat? Semuanya tolak tepi, belakang kira... Lepas tu tatau nak rintih pada sape? Allah sudah tentulah... Imah da Sabahan selalu ingatkan aku, "Janganlah rasa malu untuk menangis di depan DIA sebab bila kita beri hati yang hancur (dilukai) pada DIA nescaya akan djaga sebaiknya (dipulihkan) sebab DIA yang jadikan kita...tentu DIA saja yang tahu akan diri kita. Kalau kita beri pada manusia akan hati kita, kalau luka bukan manusia juga yang dapat ubati...fikir2kanlah!

Punyalah lama aku simpan entri ni kat draf. Tengah sedap2 menaip kang ada je kelas nak masuk...dan sekarang ni nak makan pagi - laparlah pulak. Dalam minggu ni baru 2 je kelas yang masuk. Hmmmm... Nak kisah pun aku rasa mungkin diorang tak masuk sebab akan ada xm bulanan, macam ada cikgu yang gtau aku minggu lepas.

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da