Skip to main content

Geramnya...

Salam...

Kejadian berlaku baru beberapa minit tadi. Nak nangis je aku dibuatnya... Tak besar halnya tapi sangat buat aku rasa terkesan... Mulanya macam ni, masa baru nak makan bergedil (tau kan apa tu?), ada sorang guard - muda sikit, datang dan suh aku alihkan kete.

Act, sejak bulan lepas lagi, Puan Guru Besar dah suh aku alihkan kete yang aku selalu park sebelah kantin. Mungkin mengganggu students2 dia kot (budak2 ni semua suka berlari2)? Ok, aku angguk2 tanda faham dan takkan buat lagi. Lepas tu dalam awal bulan ni kot, guard yang cam tua sikit dari abah aku - Pak Yassin itulah... Dia suh alihkan kete - aku park kat sebelah tempat orang berteduh sambil tunggu anak2 habis kelas... Sebab lori sampah susah nak keluar masuk... Aku ok lagi...

Lepas tu kejadian yang baru tadilah... Bukan aku tak boleh ditegur (biasanya tak boleh terima dengan cepat), tapi aku rasa bila aku ditegur, lepas tu dah banyak2 kali kena tegur, aku rasa macam aku sorang je yang park kete kat tempat2 yang dilarang tu semua. Sedangkan ada je kete2 lain yang park sama ngan aku. Part yang ni memang aku ni agak sengal sebab semua nak sama ngan orang lain.

Apa bezanya aku dengan orang lain? Adakah sebab aku paling senang orang nak cari? Sebab aku bukan keje kat opis? Aku bukan cikgu? Aku bengang je sekarang ni. Siap masa aku tengah nak alihkan kete tadi, driver lori sampah tu tegur aku (lagi!), gtau pasal jadual diorang datang angkut sampah. Lantaklah, bukan aku nak tau sangat jadual kau tu... Ishhhh, geram aku la...!!!

Serius aku geram sampai nak mengamuk, nak menangis, nak campak je kunci kete - nasib2 lah kete sape yang terkena kang. Tapi aku waras lagi, aku ok lagik... Takmolah sampai macam tu sekali. Aku sorang je ke yang buat salah masalahnya sekarang ni? Dah lah dalam lab ni sorang2 je... So blog je jadi tempat aku untuk buang rasa marah aku ni. Aku masih geram lagi ni...

Dan bila nak park kete kat tempat lain yang biasa aku park, ada pulak kete yang menghalang. Inipun sengal gak...ada ke patut park kete dan halang aku nak lalu jambatan tu? Kalau aku lalu jugak, confirm tayar kete sebelah kanan masuk longkang yang besar gak tu. Untuk tak memudaratkan keadaan, aku drive kete kat blok lain yang aku tak pernah pun park kete kat situ. Kalau dah namanya pompuan lepas tu semuanya kat sini pompuan, memanglah ala2 je nak parking kete, nak keluarkan kete pun takut2...yang berani adalah 2-3 orang je kot?
Lupo den nak khobar an kenapo den marah bonar pasal park2 keto ni?Sobab eh, bilo budak2 dah start duduk untuk perhimpunan, orang2 yang lambek datang macam den ni ha, terpakso lah park keto dokek2 ngan guard, dokek ngan rumah sampah...yang konon2 eh menghalang laluan diorang nak kutip sampah... Jadi eh, kalau dah lambek, park keto kek situ konolah rajin2 alih an kek tompek lain lopeh budak2 ni masuk kelas...

Dan sikap pompuan termasuk den sendiri, dah park kek situ, maleh dah den nak keluar balik semato2 nak lotak keto kek tompek yang sosuai... Tak koso den la. Semuo yang dah park kek situ jarang nak alih2kan laei... Nak2 cikgu sebab diorang kan sibok nak mengajar? Lenkali den nak park keto kek luar sekolah yo, laei sonang. Ponek pun ponek la... Lagi diorang pueh hati kot? Sonang kojo sikit. Den tak suko nak serabut2 palo ni... Mintak mahap la yo? Den goram bonar dah ni...

Hui...siap dengan loghat2 pulak aku ni kan? Geram...geram...geram!!! Apa lagi nak aku tulis selain GERAM? Sebab aku memang tengah marah sesangat ni tapi aku tak suka dan tak pandai nak dendam2 ni... Benda2 camni takkan sampai nak dendam2 kan? Takde maknanya la... Setakat hal kete park bukan kat tempatnya je... Ni jap lagi aku hilanglah marah tapi aku akan ingat sampai bila2 pun...

Nak kongsi satu hal lagi, aku BUKAN pendendam dan bila marah aku cepat COOL. Dan apapun yang orang buat kat aku jugak aku buat kat orang, memori kat kepala otak aku ni senang betul nak tangkap. Sampai bila2 pun aku ingat punyalah. Susah nak lupa tapi tak bermakna aku tak maafkan atau apa2. Cuma aku akan ingat je... Jadi kecil mana pun kesalahan, iAllah masih kukuh dalam ingatan. Tapi ada jugak kadang2 aku lupa dan tiba2 akan menyesal sebab tak ingat. Hahahaha... Orang lain mungkin mudah lupa sebab taknak panjang2 hal apapun tapi kalau ingat bukan ada salah pun kan? Kan itu boleh jadi panduan?

p/s: aku tengah dengar Jendela Hati - Saujana... ada kisah di sebalik Saujana dan aku pasti ramai dah tahu bukan? Kejap lagi aku buat entry khas untuk diorang yang aku takkan lupakan sampai bila2 pun la...tapi aku sedey... :( ...

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da