Skip to main content

Countdown - 9 Hari Lagi...

Salam...

Diam x diam tinggal 9 hari je lagi untuk 'Small Gathering' anjuran aku dan Aini. Kitorang buat untuk Batch 16 Jahitan a.k.a. Pembuat Pakaian Wanita (YPVWM)... Asal2 plan nak bercuti tapi tak jadi sebab ramai yang tak boleh... Destinasi pilihan masa tu PD dan semuanya tatau nak naik apa ke sana. Lebih mudah katakan yang diorang 'agak malas' untuk mencari, tau2 semuanya dah sedia depan mata. Wallaweiii...

Banyak kali jugak berbincang pasal perjumpaan kecik2 ni. Untuk tidak memeningkan kepala dan tidak menyakiti atau mengguris hati mana2 pihak, aku suruh Aini tanyakan (nombor2 yang Aini ada je) kat mana nak jumpa, bila...? Diorang kata x kisah, terpulang pada aku dengan Aini. Aku tanya dulu supaya takdelah kat belakang2 kata "Kenapa buat kat sana? Susah la nak pegi sana... Tak boleh pegi lah...". Korang pun mesti pernah hadapi benda2 macam ni kan?

Ok, aku dengan Aini pilih tempat yang semua orang boleh pegi. Act, aku dengan Kin (sorang lagi budak kelas aku) decide nak pegi Genting sebab Kin yang craving sangat... Aku nak sangat temankan dia tapi aku takmo jadi apa2 kat dia nanti + sana tahu jelah sejuknya macam mana... Dia tu ibarat Olivia isteri Popeye tu kurusnya. Tak jadi pegi Genting sebab ramai yang taknak ke sana. Last2 pilih TimeSquare (walaupun takde tulis dalam list langsung). Ramai jugak yang setuju dan ramai gak yang kata 'tak kisah'...

Aku bagi Aini suh diorang pilih tarikh pulak. Antara 21hb Feb ngan 28 Feb... Taknak jugak pilih dan sekali lagi diorang kata 'tak kisah'. Aku sampaikan pada Aini untuk disebarkan pada semua... Semua budak2 Batch 16 (20 orang je...). Mula2 aku pilih 28hb Feb sebab dah memang gaji masa tu kan? Last2 aku decide 1 Mac je, Ahad...

Tapi tak aku sangka pulak, ada yang tatau langsung pasal hal ni. Buat aku tak sedap hati je dibuatnya. Aku ingat dah tau semuanya (tak boleh main ingat2...kene tanya sorang2 jugak sebenarnya). Sebab masa nak ke PD tu semua tahu tapi macam ada sikit problem so tak dapat nak teruskan...
Bila ada yang tatau, aku sendiri sms n dia call aku. Ida (sorang lagi budak kelas), sebaya aku. Rupa2nya dia tak dapat ikut sebab dia kene keje. Aku dah tak bape nak sedap hati dah sebab rasanya aku tahu dan kenal perangai diorang sorang2... Itu masa belajar dulu memang aku tau apa yang diorang rasa n fikirkan. Harap2 takde yang begitu lagi (terasa2 hati ni)... Tapi manusia tetap manusia takkan lari dari rasa tu pun. Even aku sendiri pun macam tu jugak.

Kesian jugak pada yang tak tahu langsung dan tak dapat ikut serta. Tapi itulah, aku dan yang menguruskan acara ni tak dapat nak puaskan hati semua. Seboleh mungkin aku nak semua ada dan hadir kat Gathering yang julun2 kali diadakan ni, iAllah. Dan mungkin masa kat TSquare tu akan diadakan cabutan nama untuk tukar2 hadiah (setiap orang diwajibkan untuk membawa 1 hadiah) dan cabut nama untuk menguruskan Gathering kedua iAllah. Moga2 Allah izinkan...

Takmo nanti ada yang tak rasa untuk uruskan. Gathering iAllah akan diadakan setiap tahun. Maksudnya setahun sekali sahaja. Sepanjang tahun sebelum atau selepas setiap Gathering diadakan (bape banyak diadakan daaaa?), akan diadakan meeting, PotLuck (lepas tengok kak RedMummy.Com adakan dengan jayanya), keluar ramai2 tengok wayang ke, sambut besday sape2 ke, bercuti2 Malaysia dan berkelah...ataupun lawatan kat mana2 destinasi yang menjadi pilihan.

Setiap orang diberi peluang untuk memberi pandangan dan idea untuk setiap acara yang bakal diadakan nanti, iAllah. Mungkin undi jugak nama2 tempat yang kitorang nak pegi. Sape dapat undian paling sikit, aku decide untk pegi jugak tapi ikut giliran la... Sebab tiap orang punya keinginan yang berlainan...
Sekali lagi...countdown... Esok tinggal 28 hari je lagi, hati aku makin berdebar2... Huh!
p.s: aku manusia biasa, tak mampu nak sukakan semua orang, hati orang puas...tapi aku cuba 'sempurnakan' apa yang masih lompang...madah helah lagi ke? ;)

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da