Skip to main content

Mood Hilang!

Salam...

Takde2 mood pun nak jugak selit2 entri tau. Alkisahnya sejak 2 menjak ni aku rasa semacam... rasa sesuatu yang tak dapek den nak terangkan. Aku ni tak habis2 sesuatu la, semacam la... Takpe, selagi ianya hanya aku yang rasa, selagi itulah aku akan tulis kat sini... Dah macam apa je ayat2 aku ni?

Petang tadi (act, sejak semalam lagi) tak dapat nak lelapkan mata. Kalau cite kat orang (dah selamat cite pun), semua teka benda yang sama je. Ada jugak kena mengena tapi aku selalunya macam nilah. Ada satu2 masa aku akan jadi terlalu mudah untuk tido dan satu2 masa yang lain jadi sangat2 susah nak tido.

sampai nak makan pun sakit kepala eh dik? kesian dia...

Esoknya bila ada kelas kat lab yang biasanya tak memerlukan khidmat aku untuk membantu (on kan OHP je...) aku amek kesempatan untuk lepak n tido kat bilik server je. Memang syok wooo, sebab bilik ada ekon... Tido lah sampai habis kelas... Kalau sejam kelas tu, dalam 1/2 jam aku melantak buat taik mata... Sampaikan pernah 1 masa aku 'kantoi' dengan cikgu yang uruskan lab tu... Haha!

Tapi aku tak kisah atau rasa bersalah sangat pun. Lagipun keje aku bukan kena buat apa2 selain jaga dan pantau lab ni (untuk kemudahan semua cikgu2)... Ada kawan pernah pesan, "jangan buat keje yang bukan keje ko"... Aku buat apa yang disuruh je dan tak lari dari skop keje setakat ni.

Aku hari2 pk pasal web sekolah yang tak lengkap2 lagi tu. Sebab aku rasa aku tak perlu nak sibuk2 sangat kot sebab ada orang penting tu pernah mintak alamat laman web sekolah dengan password sekali so aku anggap dia nak buat semuanya. Alih2 pagi tadi dia tanya macam mana dengan perkembangan laman web sekolah? Dalam hati, perkembangan apanya? Setakat gambar je bolehlah tapi itupun aku tak buat2 lagi... Takde satu maklumat bertulis pun sebenarnya tau...

Aku teringat kata2 kawan blog satu masa dulu yang mana kalau nak mintak kita buat keje satu2 tu, pandai2 lah cari kita bukan kita yang terhegeh2 pergi kat diorang dan kata kita boleh buat semua tu. Betul dan tidak kan? Setuju dan tak setuju jugak tapi bila dah terkena kat diri sendiri barulah kita tau semua tu.

Dan aku sangat2 harap aku ada mood semula, gembira dengan apa pun yang aku nak buat, akan buat dan dah selamat buat... Tak nak menyesal tapi nak cuba buat lebih baik dari yang lepas2... Kan hidup ni sekali je jadi aku sebolehnya taknak lepaskan apapun peluang yang ada depan mata... "tapi kalau dah asek berangan2 je, tak payah mimpilah", kata hatiku... Yelah hati...

Dah lah sejak pertemuan itu sampai ke detik ini buat aku tak keruan je... Sampai sanggup datang klinik semata2 dia? Gila betul la aku sekarang. Tapi hari ni dia masuk n aku takde... Aku berjaya 'lupakan' dia sekejap... Aku cuba tenangkan perasaan, cuba redha dengan apa yang bakal berlaku, cuba untuk tidak terlalu fikirkan dia, sabar banyak2 sebab ALLAH itu Adil dan Maha Pengasih. Tak hari ni dia makbulkan doa2ku, mungkin esok lusa... Ada yang terbaik yang telah dia takdirkan buat aku...

Doa Seorang Kekasih
In-Team

Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala

Lagu : Abai Os (Hijjaz Records)
Lirik : Abai Os (Hijjaz Records)
Penerbit : Faizal Osman
Penyusun Muzik : Firdaus
Hakcipta : Hijjaz Record Sdn. Bhd.

Lirik ni aku baru perasan sama dengan doa yang aku jumpa dekat FP 1 of the finalist Cari Menantu - Sarah & Lotfi ... Sebab aku sekarang cari lagu2 Inteam semula, apa2 lagu nasyid yang pernah jadi teman setia aku kat kolej dulu (time tengah agak popular nasyid masa tu)... Dan aku kembali dengar Ikim.fm. Memang dah lama sangat2 aku tak ikuti seharian macam dulu2. Sebab? Entahlah ye? Diri sendiri tak berapa nak istiqomah kot? Dan sekarang lagu ni (Doa Seorang Kekasih) jadi teman aku pulak... Lagu ni dah 5 tahun, ok! Gelap sungguh hati ni...haha!

futnot: sila2lah kunjungi blog shop teman aku yang ini ye? dia baru2 je lagi biz barang2 dalam blog shop tu... free2 kan jari n klik kat blog tu selalu ye? terima kasih... Peach82

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab