Skip to main content

Happy - Ditulis Sempena Entri Ke 100...

Salam...

Cite yang bakal diketengahkan tidak seperti tajuk entri kali ni pun sebenarnya. Kepala ok, pinggang pulak yang sakit (penyakit setiap tahun...). Lama dah tak sakit2 kepala atau pening2...ececeh... Dan sebenarnya kan, entri yang dah publish tak sampai 100 lagi... Ada 2 draf sebab tengah2 sedap menaip tiba2 idea hilang tak tau ke mana... Agak hampa dengan diri sendiri, huh!

Sejak akhir2 ni aku selalu mimpi perkara2 yang akan buat aku terkenangkan peristiwa2 lama... Paling tak boleh blah bila mimpi pasal kawen...hahaha! Biarlah, nama pun mimpi dan dah lebih 2 minggu berlalu pun. Baru2 ni mimpi semula pasal tempat keje lama kat KL dulu tu. Sejak 'cabut lari' dari sana, aku selalu rasa takut (yelah dah tau diri salah kan...). Mula2 'lari' dan keje kat tempat lain memang aku seriau dan selalu mimpi diorang2 dan tempat keje tu. Lama2 hilang jugaklah mimpi tu. Dan sekarang mimpi tu datang semula. Dan aku pulak selalu percaya yang mimpi tu akan jadi terbalik...

Semalam pulak termimpikan Saujana... Apa2? Tak jelaslah... SAUJANA... ulang sekali lagi - SaUjAnA... Sekali lagi nak cakap, siapa yang kenal aku PASTI tahu betapa minatnya aku pada kumpulan ini... Sejak tingkatan 4 (1999) walaupun masa Saujana diperkenalkan melalui MANGGA - majalah kecik2 tu la... tahun 1998. Macam orang selalu cakap, Tak Kenal Maka Tak Cinta. So sebab masuk sekolah asrama agama, aku terus minat dengan kumpulan nasyid ini... Masa tu yang paling top adalah Raihan, Rabbani dan Hijjaz...

Dan sejak itu sampai sekarang aku tetap dengan rasa yang sama cuma sejak berlaku macam2 kat diorang, agak lambat dapat tahu semua benda kecuali betul2 cari dan bertanya je. Dan (lagi...), aku terasa diorang macam kawan2 aku je sekarang ni. Haha! Statement tak nak kalah ye.

Ok, balik pada mimpi semalam... Tak silap masa tu aku dan siapa entah yang temankan baru tiba kat satu kampung... Tak perasan kat kampung mana. Sampai2 je, jumpa dengan semua ahli2 Saujana... Ni pun aku kurang perasan adakah semua yang dulu dan sekarang saja ahli2 Saujana... Akulah orang paling gembira sebab diorang ada depan mata cuma tak seteruja dululah. Sebab dah pernah jumpa dulu (masa Aliah n Faizul kawen...). Dan mimpi itu habis begitu saja...aku tak ingat seluruh cite dalam mimpi aku tu... Tahun ni bulan April Saujana genap 12 tahun...alhamdulillah!

Dan harapan aku sama macam orang lain (kalau ada la...), semoga Saujana terus dengan usaha dan kalau boleh kembali GAH seperti mula2 diorang menyanyi dulu - Sepohon Kayu (lagu lama yang dinyanyikan kembali)... Harap2 Saujana akan terus di persada...



UPDATE!

Jumaat kembali... Sekejap je kan (bagi orang2 yang cuti Isnin lepas). Dan aku masih bosan dan terasa sangat penat beberapa minggu kebelakangan ni sebab setiap hujung minggu ada saja acaranya. Sejak kawan2 kawen, pergi KL tengok dan ziarah saudara2 yang tak sihat dan minggu ni pulak ada kenduri Cukur Jambul anak 2 pupu...eh, macam kupu2 pulak...haha!

Minggu depan belum tentulah lagi. Keje part time pun asyik kejap boleh, kejap tak boleh dan paling tak boleh hujung minggulah. Kadang2 aku fikir macam...kenapa tiba2 sibuk semacam je ni? Dulu2 memang aku kaki jalan. Ajak je aku nak kemana2, iAllah aku akan ikut tapi biasanya jarang dapat pelepasan dari mak atau abah. Itu dulu tapi sekarang bila disuruh, dekat2 aku sukalah tapi kalau jauh sikit, aku akan senang hati ikut family. Rasa malas semacam je...

Dan macam sekarang jugak kalau takde hal2 yang penting aku tak akan kemana2. Duduk rumah, kemas2 rumah adalah paling best (waktu ini la...). Penat jadi berkali2 ganda sebab ke sana sini je... Kalau dapat Sabtu Ahad duduk rumah memanglah sesuatu yang tak dapat nak digambarkan dengan kata2. Hilang jugaklah penat aku selama seminggu keje...walaupun seminggu tu belum tentu aku keje petangnya.

Hohoho, ini adalah entri melepaskan lelah namanya ye. Sekarang ni pun terasa penat jugak. Dah terlalu penat sampai nak tidur pun tak lelap sepenuhnya. Mesti nak terbangun2 je... Semalam dah dipesan untuk standby kot2 staf lelaki tu tiba2 kena kemana2... Aku suka sebab...tak perlulah sambung eh? Haha... Siap tertunggu2 lagi ni kot2 ada apa2 panggilan (dah macam dr. On Call dah aku ni...). Kalau pukul 4 ni takde sape2 yang call, maksudnya aku duduk kat rumah sajalah... Layan Nur Kasih tu...

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab