Skip to main content

Aku Juga Punya Hati...

Salam...

Apa yang korang rasa agaknya bila tiba2 kita dengan senang hati nak cerita dan kongsi kegembiraan pasal kita suka kat orang atau orang suka kita tapi sebelah pihak yang kita nak kongsi tu pulak kata, "ada ke orang suka awak?"... Kalau aku, aku akan tukar ke topik lain sebab dia telah mematikan perasaan teruja aku kala itu. Ini bukan gurauan sebab nada dia yang bercakap seolah2 memperlekehkan aku, seolah2 aku ni tak berpeluang punya rasa seperti dia, seperti orang lain...

Itu sebab sekarang ni aku tak cite sangat kat sembarangan orang melainkan orang2 tu semua selesa untuk mendengar cite2 aku. Sebab hati manusia ni lain2 kan... Kalau dulu2 orang kata, Rambut Sama Hitam Hati Lain2... Tapi sebab situasi sekarang rambut manusia pun tak berapa nak sama warnanya jadi kita tukar kepada Lidah/Darah Sama Merah, Hati Lain2...relevan tak? Haha...

Dan selalu jugak kita dengar ni, Buat Baik Berpada2, Buat Jahat Jangan Sekali... So, ingatlah ye (untuk aku jugak...), jangan terlalu mudah nak kongsi apa yang kita nak kongsi tanpa fikir sedalam2nya. Sebab efeknya nanti tu yang kita tak mahu sebenarnya... Kalau orang tu jenis yang kita cakap hari ni, esok lusa lupa...takpelah jugak. Kalau dapat yang macam aku ni, walau sikit je orang tu cakap sampai bila2 pun tetap aku ingat... Awas!!!

Orang yang jenis cepat lupa tu sebab diorang tak ambil perhatian sangat dengan apa yang kita cakap. Sungguh2 cakap pun kalau muka takde perasaan dia tunjuk lebih baik cepat2 kita ubah cite lain. Nanti kita yang makan hati pulak. Ada ramai lagi yang masih nak dengar walaupun mungkin kita dah berkali2 cite benda yang sama.

Dulu2 aku selalu fikir kalau kawan dengan budak2 yang muda daripada aku, aku susah nak baik dengan diorang sama macam aku baik dengan kawan2 yang sebaya aku. Tapi nyata aku silap buat perhitungan... Sebab kadang2 tanpa aku sangka sebenar2nya diorang lebih matang dari aku. Ada jugak yang suka main2 tapi itu bila mood berubah la... Dan sebab diorang jugaklah aku belajar macam2. Tapi bukanlah aku kata yang orang2 yang sebaya aku tu tak bagus. Aku masih punya kawan2 yang sebaya yang baik dengan aku lagi... Cuma, faham2 sajalah sekarang ni masing2 ada tanggungjawab lain kan...

Dan dengan budak2 inilah yang aku selalu ambil masa diorang, selalu kacau2 diorang semata2 nak cite apa yang aku rasa bila satu2 masa tu... Terima kasih banyak2... Aku harap aku tak melampau ganggu diorang semua... Dan diorang jugak banyak bagi nasihat dan peringatan kat aku... Ye, akak ingat pesan2 korang... Semoga Allah yang balas segalanya...

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

is said…
salam singgah...
sabar ye...semua tu dugaan untuk kita dapat yang terbaik dalam hidup kita tau :)
Putri Ramlan said…
saya saya baca entri ni esp part,

"Lidah/Darah Sama Merah, Hati Lain2..." :)
Putri Ramlan: ooo, ok... haha. perumpaan dah tak banyak yang susuai dgn keadaan la...

is: ya, dugaan dan pengalaman untuk jadikan kita semua lebih matang lagi...tq!
huda said…
akak ~ huhu lame xkomen..sy darah O ;p
huda: tq kerana sudi nak komen lagi... akak pun darah O tapi -ve la...

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab