Skip to main content

Stop It Rite Now! Please...!

Salam...

Aku bercakap dengan diri aku supaya menjadi seorang yang TEGAR dan berhenti daripada asyik sibuk bercerita pasal HATI dan peRASAan pada orang. Bila aku cuba masukkan diri aku dalam orang lain, aku RASA orang mulai BOSAN mendengar setiap kata2 dan luahan hati aku. Kalau sekali sekala MUNGKIN orang tak mudah BOSAN tapi kalau dah selalu nak meluah, muak jugak dibuatnya...


Biarlah semuanya aku simpan sendiri. Itu sebablah apa2pun yang jadi sekarang kalau tak ada yang berTANYA, aku pun akan senyap dan diam walaupun HATI ni sangat2 nak cite apa yang aku ALAMI tika satu2 masa tu... Penat sebenarnya tau nak simpan RASA sorang2... Mana mungkin ada yang setia mendengar setiap luahan hati aku 24 jam? Dan bukannya aku tak hargai setiap detik yang orang dah luangkan untuk mendengar kata2 aku...


Tu pasal jugak sekarang ni bila suka orang (especially sekarang) aku cuba balancedkan RASA tu supaya aku tak terlalu memikirkan orang yang aku suka...maksud aku, sampai terasa takde lelaki lain selain dia... Kadang2 aku fikir jugak tapi lepas tu berbalik kepada yang asal. AKu ingat selalu yang situasi sekarang ni ialah aku yang SUKA dia bukan dia SUKA aku... Mungkin dia tahu, mungkin dia tak tahu... Dan jugak aku masih belajar untuk tidak mengharap CUMA sekarang ni je aku tiba2 yakin dia pilihan terbaik aku setakat ni. Aku ni selalu je YAKIN tapi sebenarnya takde apa2 pun jadi...lepas tu bila TAK YAKIN, jadi apa2 pulak... Konfius aku...


Kata kawan, sambil doa kena YAKIN Allah itu mendengar setiap rintihan kita yang meminta2 ini. Satu lagi ada yang memang selalu suruh aku Istikharah. Bukan tak nak buat TAPI belum ada persediaan. Solat pun culas2 lagi. Pernah buat tapi tak sungguh2 kot masa tu so takde dapat apa2 petunjuk pun... Oh ye, ada kawan kata tengoklah rancangan Anjakan Paradigma - Dato' Dr. Mohd. Fadzilah Kamsah... Ada benda yang kita boleh jadikan rujukan. Aku dah tengok kay YouTube takde pulak... Bila nak buat Istikharah ye?


Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da