Skip to main content

Kemanakah Aku?

Salam...

Sebelum apa2, marilah beramai2 sedekahkan ayatul kursi + al-Fatihah untuk makcik kami sekeluarga - Zaleha Bt. Md. Amin a.k.a. nama panggilan - Mak Bek... Sekarang ni masih di ICU selepas lebih 5 hari... Punca dia mula2 dimasukkan ke HKL sebab demam juga paru2 dijangkiti kuman dan lepas 2 hari kat wad biasa, kami semua dikejutkan dengan perkhabaran yang nafas dia, jantung dia semakin lemah. Aku dah balik Seremban sebab keje petang (patutnya pagi tapi tiba2 ada emergency). Selasa lepas habis keje aku dengan mak gegas ke KL semula. Sepanjang jalan doa terus harap2 dapat jumpa untuk kali terakhir + kakak sepupu dah teresak2 menangis sebab doc kata bila2 masa jantung dia akan berhenti.

Sampai HKL jumpa dengan sepupu2 dan keluarga sebab Mak Bek dibawa untuk scan bahagian otak. Doc nak tengok2 mana tahu ada darah beku sebab masa nak admit kat ward, dia terjatuh dari stretcher (kelemahan siapa pun aku tak tahu sebab sepupu2 yang bawak kata amah dan 1 org misi je yang ada masa tu). Doc kata dari pemeriksaan yang telah dijalankan, tak ada darah beku langsung. Aku selalu failed bab2 nak sedey ni. Sebab airmata aku susah nak keluar dan tak bermaksud MESTI atau KENA menangis.
Aku ingat lagi masa darjah 6, cikgu BM kitorang meninggal seminggu selepas dia bersalinkan anak perempuan dia. Sakit jantung. Semua orang menangis (mana kelas yang dia ajar) kecuali aku dengan seorang budak lelaki. Nabi kita pun kata tak elok menangisi pemergian seseorang...
Act, kalau dah perempuan kan...aku menangis jugak tapi airmata tak jatuh pun. Sayu lah tengaok makcik macam tu. Malam tu doc masukkan ke ICU. Aku sebenarnya tak sampai hati nak balik Seremban sebab selagi dia tak keluar dari ICU, tak tenang hati kitorang. Dan sebenarnya sejak hari pertama doc kata bila2 masa je jantung dia boleh berhenti, kitorang sekeluarga memang dah REDHA dan PASRAH. Maksudnya bukan tak SAYANG dia lagi tapi kalau ALLAH nak ambil dia...biarlah dia pergi dengan tenang. Mungkin STROKE atau dia TAK ADA lagi, itu kata doc.

Semalam sempat jumpa doc personally (beramai2 serbu doc...huhuhu), dia pun takut nak bagi % apa kat kitorang sebab kata doc kalau darah dah cuci tapi kat bahagian otak masih tak berjalan seperti biasa, diorang akan fikirkan perkara lain yang perlu dilakukan. Khamis lepas (lupa dah...), kitorang hampir2 je nak bawak Mak Bek balik sebab ikut kata makcik (lepas doc gtau sendiri) dan abang sepupu Mak Bek dah tak ada harapan lagi. Inilah padahnya bila salah faham berlaku. Doc pulak, time2 melawatlah diorang takde... Nasib semalam dapat jumpa. Dan dah jelas segala2nya... Doakan ye semua?

Selain ulang alik ke HKL hari2, aku tak kemana2 pun. Nasib baik sekolah bagi kelonggaran untuk bercuti sama2 dengan budak2 sekolah (kena datang sekolah 2 hari untuk kemas2 sekolah) dan klinik pun tak bz sangat...dan ada yang boleh tolong selain aku. Sok aku akan pulang sendiri ke Seremban. Lama tak keje dan selain ke HKL aku jadi bosan pulak. Sampaikan tak tahu nak buat apa dah. Bosan yang amat. Ini pun update sebab ada yang tanya kenapa lama tak update. Adalah jugak hati nak updatenya... Esok jumpa dia, iAllah... (ya ampun, anak siapakah yang sedang menggatal ni?)... Bukan selalu pun nak selit2 dia itu dalam blog aku ni kan?

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Putri Ramlan said…
semoga selamat semuanya ye? :)

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da