Skip to main content

Berita Gembira...

Salam...

Aku cite kat sorang doktor yang aku ternampak tupai masa kat lab... Dia katalah...kata orang kalo jumpa tupai akan dapat berita baik... Moga2 dapatlah... Kepercayaan je kot? Mula2 dengar cam eh? Best la pulak tapi aku bukan mudah nak percaya dan pegang satu2 benda yang dikata orang.

Lama tak update dari rumah. Hari ni klinik tutup awal sejam. Dan sudah dikhabarkan yang aku takkan masuk keje bila staf lelaki syif petang. 1st impression aku rasa...ala! Aku nak keje petang minggu depan TAPI dah kata tak boleh nak buat cane? Dan automatiknya aku katakan yang aku memang takde jodoh untuk ketemu si dia tu... Bukan takde jodoh untuk ketemu tapi takde jodoh langsung kot?
Ye betul, aku tak boleh nak pastikan apa yang aku nak, aku mesti dapat... Aku rancang TUHAN tentukan. Dan aku perlu terima dengan redha! Tapi kalau ada kesempatan mungkin aku akan jumpa dia jugak 2 minggu lagi... Hahaha.... Ayat tak boleh blah! Tak tahulah kenapa aku kejap2 rasa excited kejap kang aku jadi biasa2 je semula. Ini kisah pasal Jatuh Hati Pandang Pertama aku pada dia. Aku sedang cuba untuk pujuk hati dan percaya yang Allah dah beri yang lebih baik untuk aku... Bila dan siapa tak aku tahu.
Aku sangat2 berterima kasih pada kawan2 yang sentiasa sudi nak dengar rasa keterujaan aku pada dia, bagi pendapat yang best2, suruh aku jangan terlampau teruja... Kamu Tahu Siapa Kamu... Harap2 doa kita semua dikabulkan Tuhan... Aku tak mahu mengharap lagi seperti dulu (sikit2 je hehehe), nanti aku akan kecewa lebih teruk lagi. Aku tak mahu cepat perasan dan apa yang aku buat orang lain nampak dari reaksi muka aku, perangai aku dan perbuatan aku. Ada orang cepat perasan perubahan aku tapi maish ada yang tak berjaya langsung kesan perubahan tu...

Tu pasal aku tak berani nak cite apa2 yang berkaitan dengan dia kat kawan2 klinik. Bahaya wo! Setiap orang lain2 penerimaan... Tadi ada kawan cadangkan berkawan (?) dengan sorang doktor (nama dirahsiakan) TAPI bukan dia orangnya... Takde ke yang lain? Aku bukan nak kondem orang atau pandang rendah ye... Cuma aku ada pilihan aku sendiri dan bila dengar kawan tu kata camtu macam dia dah berpunya. Harap2 aku tahu cepat kalau dia sudah punya seseorang. Takmolah kacau hak orang, tak baik tau!

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya




Comments

Putri Ramlan said…
teruja tak salah tp biar sedang-sedang je :)
Putri Ramlan: harap2 sy tak terlampau teruja kan? tq...

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da