Skip to main content

Thank You Frens!

Salam

Ok, sejak kebelakangan ni entri aku banyak berkaitan dengan soal hati jugak perasaan + mengadu pasal kawan2... Hahaha... Dan lepas je entri pasal kawan2 tu, tiba2 je macam ramai kawan2 aku muncul semula. Wah! Syukur lagi... Diorang macam tau2 je aku sangat perlukan diorang. Walaupun lambat sikit kemunculan diorang tapi kurang lebih aku dapat jugak luahkan apa yang dah aku kumpulkan selama beberapa ketika ni... (mula dah, straight to the point je)...

Semalam seorang kawan kat asrama dulu sms tanya khabar. Dan aku khabarkan pada dia apa yang sedang aku alami (ceh, padahal diri sendiri yang poyo...) sekarang ni. Dia pun mulalah suka sebab dia antara yang paling harapkan aku masuk ke fasa yang baru (ingat rumah ke???), dari lepas dia dah selamat kawen sampai dah beranak 2 ni. Dan selalu ingatkan aku jangan suka memilih... Aku nak pilih pun takde apa yang nak dipilih (ayat tunggang langgang sikit, maaf!). Ada kawan kata perlu untuk memilih SEBAB? Kita bukan nak hidup dengan pasangan setakat 2-3 jam atau hari je... Ye, betul!

Bila aku cite kat dia, mulalah keluar ayat yang bukan2... Aku amek tu semua sebagai panduan je. Sempat marah sebab lama sangat diam TAPI aku takut salah masa je nak kacau2 orang (kredit takde maaa), nak2 dah ada 2 anak ni... Dia kawan yang aku kenal masa sekolah asrama (pertama kali duduk asrama...), pernah tiba2 kitorang selisih faham TAK TAHU kenapa... TAPI aku rasa sebab mulut2 orang dan kitorang tak betul2 faham diri masing2 masa tu DAN senang sangat nak percaya cakap orang lain. Lepas tu baik dengan sendirinya... (kan dah kata aku cepat maafkan orang TAPI takkan lupa sampai bila2). Sampailah sekarang aku masih kawan baik dengan dia...

Ada masa kita semua AKAN dan SANGAT perlukan kawan2 (dan mungkin aku jugak) walaupun dah kawen. Ada junior kata orang dah kawen ni banyak dah lupa kawan... Tak SEMUA! Betul sebab benda ni dah pernah berlaku pada diri aku. Contohnya kawan aku yang sedang aku ceritakan ni dan kawan2 lain. Mula2 mungkin dia sangat enjoy dan terkejut dengan alam baru diorang tapi PERCAYAlah lama2 diorang akan cari kawan2 jugak. Kawan2 baik, kawan2 yang selalu ada bila dia perlukan (jaga hati tu part lain pulak...). Bukan SEBAB diorang BOSAN dengan kehidupan baru tu TAPI macam yang aku cakap tadilah, ADA MASAnya kita memang perlukan kawan2...

Aku menulis bukan kerna...(sudah tu!), dari pandangan dan perspektif aku sendiri. Sejak kawan2 kawen rasanya BELUM PERNAH nak terasa lebih2 dengan diorang SEBAB lupakan aku ke, tak mahu telefon atau KEEP IN TOUCH dengan aku. Benda2 macam ni SEBENARNYA akan jadi AUTOMATIK tau. Kita tiba2 faham dengan apa yang baru kawan2 kita alami (yang dah kawen le...). Nak cakap lebih2 pun kita TAK TAHU apa yang akan kita alami pulak, kan? Jadi nasihat untuk semua SILA (bukan duduk dan bersila...) berpada2 bila berkata2... Bila kita TAK SUKA kita kata yang bukan2, TAPI bila dah jadi pada diri sendiri, DIAM sampai tak tahu nak sorok MUKA kat mana...?

futnot: doakan keBAHAGIAan bersama...

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

susudalambotol said…
awak samalah macam putri. tp sebenarnya boleh je awak call kawan awak yg dah kahwin tu tanya khabar. takde apelah awak. yg penting tanya dulu, boleh cakap ke tak.
susudalambotol: aah memang tapi kitorang biasa akan sms je. kalo kawan2 yang ada anak pulak, kita cakap yang peting2 je - tanya2 khabar... kadang2 tanya boleh cakap tak, alih2 dengar anak tengah menangis so kita takmolah cakap panjang2...lepas tu tengok either kawan tu nak call balik ke tak... :D
Putri Ramlan said…
haha. adeh. hidd dh ckp dulu ghupenya. tapi mmg betul. sejak hidd dh kawin kan dee. there will be no hearts feeling kalau dia tak reply call/sms. coz i'm totally understand. but at least, informlah kwn awak tu ye? :)
SiPetiNyanyi: yup, betullah tu...tapi peliknya tu bila kawan2 yang dah kawen ni nak merajuk2 pulak bila kita lama tak call...?

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da