Skip to main content

TimeSquare... Here We Are!

Salam...

Penat tapi puas... Puas hati sebab jumpa jugak semua budak2 kelas menjahit dulu. Puas sebab segala2nya berjalan lancar *tersasar2 sikit tu biasa rasanya biasa... Dalam 20 orang jumlah sebenar cuma yang dapat luangkan masa - 12 orang. 8 people is missing! Whoahhh!!! Kalau dikira sekali dengan 4 orang cikgu, sepatutnya ada 24 orang.

Tapi tak semua punya kekangan masa seperti kami yang lain. Dan kebanyakkannya tak dapat datang sebab miscommunication... Sebab selalu rasa 'ingatkan dah beritahu', 'mati2 ingat diorang dah beritahu'... Itu sindrom2 yang akan membawa kepada kesalahfahaman antara kami. Bukan kami je, orang lain pun macam tu jugak.

Kaki penat, mata mengantuk...nak MC boleh? Serius memang lelah rasanya. Tapi yang lagi bestnya, malam tadi tidur aku tak terbangun kala dinihari. Rasa seruk banget! Tidur aku tak terganggu. Biasanya aku akan terbangun kala jam menunjukkan ke 3.15 pagi - 4.30 pagi... Lepas dinasihatkan oleh teman lama - Ain untuk gunakan wangian Lavender sebelum tidur, aku cuba dan berjaya untuk hari yang pertama. Cuma tak dapat nak tidur lebih lama, hari ini aku keje.

Kalau tak nak bakar lilin untuk aromaterapi, sembur je pewangi Lavender. Baunya wangi tapi macam bau sabun ada, bau bedak pun ye. Aku pilih yag pertama, aromaterapi. Wangikan bilik dulu, dalam 1/2 jam, masuk tidur. Sangat best, ditemani dengan wangi2an. Mak kata, kalau nak tidur senang, bilik tu dikemasin dulu... Tapi aku masih jugak tidur tak nyenyak...

Thanks Ain bangi petua tu. Lama dah nak try tapi tak tau nak try wangian mana satu dan bagaimana caranya. Masa kat Jusco Equine Park aku beli alatan aromaterapi tu. Itupun berhenti kat Hinode Shop untuk beli hadiah (aktiviti tukar2 hadiah)... Tak kisah apapun harga barang2 yang kita beli asalkan bila kita bertukar2 hadiah tu, kita ingat siapa yang beri... Semoga acara ini kekal sampai bila, ukhwah yang terbina tak henti macam tu je.

Perbincangan selesai semalam walau agak kecoh tempat makan tu dibuatnya. Bincang santai2 je, takmo terlalu formal. Dan pengurusan tahun depan bertukar tangan iaitu cik Midah... Hehehehe... Sibuk sangat dengan Rompin dia tu. IAllah tahun depan bakal diadakan di tempat yang telah diputuskan semalam.

Dan pertemuan semula ini tak berhenti di Time Square saja... iAllah akan diadakan acara makan2 di satu lokasi yang masih belum dirancang tapi bakal dibincangkan nanti. Mungkin Potluck *teringat Potluck kak Red (redmummy.com), mungkin buka puasa kat mana2 restoran ke? Apapun diharap segalanya berjalan lancar dan berjaya dengan izin Allah...

Dalam pukul 5 petang, aku, Kin ngan teman tapi mesra dia balik dulu. Memang sangat tak larat dibuatnya bila hari makin petang. Terima kasih semua yang sudi libatkan diri sama2 turun untuk berjumpa. Harap2 kita jumpa lagi ye tahun2 akan datang... Tunggu baby pulak nanti... Tahniah Nurul Hudah n suami...

p/s: boleh ke Nurul Hudah bagi ucapa atas kertas - "cepat2 kawen, kawen ni best..."... adoi, dik oiiii, belum sampai waktu kot.

Comments

Popular posts from this blog

Sabarlah sayang. Redhalah wahai hati.

Assalamualaikum, Mencari damai di hati Yang mengerti cuma hati Paling atas Allah Maha Satu. Rindu terpaling sakit Nak tahan bukan mudah Walau selalu pujuk hati Tapi, masih tak mampu Bukan tak cuba Tapi selalu kalah Aku bukan sengaja Tapi aku belum mahu Mampu! Bercakap saja Paling senang Tapi nak buat Tak mudah tahu? Kalau ikut hati aku memang nak Tapi apalah kudrat yang aku ada? Kalau paksa dia untuk balas rasa ini Kau rasa dia sudi tak? Kalau sudi, bertahan tak? Kalau cuba dengan uasa untuk pertahan Sampai bila? Kita manusia biasa je Nak pupuk rasa pun tak senang Kalau dia rasa terpaksa Kalau dia fikir dia lebih layak dengan yang lain Bukan tak pernah cuba jauh Tapi aku yang kalah Sebab? Dia sendiri Seolah tahu apa dalam hati aku Tapi aku juga yang sakit Ya Allah! Betapa aku selalu lupakan Kau Aku tahu ini tandanya Kau tak pernah lupa aku Aku mesti redha Aku kena terima apa adanya Aku kena belajar jadi matang Dan tahun yang baru ini Aku perlu

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da