Skip to main content

Aku Pening!

Salam...

Ini kisah semalam. Rabu memang hari yang sibuk sikit untuk aku sebab ada 2 kelas... Cikgu yang sama, kelas lain2... Dan bising memang sama je dedua kelas... Cuma kelas awal pagi cam agak behave dan dengar kata selalunya la...

Aku selalu rasa nak marah dan rasa bengang bila budak2 ni selalu main2 kerusi yang diorang duduk tu. Mentang2 boleh naik atas, turun bawah *kerusi boleh laras tu la... Main pusing2 kerusilah, main macam2 lagi. Bila aku geram aku diam je tapi buat2 lalu sebelah diorang, belakang diorang dengan harapan diorang faham yang aku tak suka diorang main2 kerusi tu semua.

Bila aku bergerak dari tempat aku duduk, diorang diam je macam statue tu dan bila aku dok belah kiri yang kanan pulak bising dengan bunyi2 kerusi... Bila aku buat2 pindah tempat kat belah kanan, kiri pulak mainkan peranan diorang. Kalau aku ni HULK lama dah tukar HIJAU badan aku ni agaknya dan tambah2 besar... Tak...tak, aku masih manusia yang waras... Jangan bimbang ye?

Pernah sekali kelas kedua cam buat hal sikit. Bukan semua tapi yang dok dekat2 dengan akulah masa tu... Memang mencabar kesabaran betul masa tu. Lagi aku pandang lagi dia buat muka toye... Lepas aku pandang tempat lain sekilas je, dia main tekan2 keyboard depan dia tu. Macam sengaja nak bagi aku lagi marahlah tu konon2nya... Aku memang pandang je budak tu dan sampai saat ni aku masih ingat budak tu dengan scene2 tu sekali aku memang ingatlah... Act, diorang ni terlalu excited bila dapat masuk ICT lab ni. Padahal tengah belajar kelas English...

Itu 2 hal. Hal lain pulak, bila masuk lab yang sentiasa sejuk dingin dengan pendingin hawa ni, stokin yang sentiasa terperam dalam kasut membaluti kaki2 diorang yang comel2 tu... Baunya jangan cakaplah, naik pening kepala aku dibuatnya. Tolonglah adik2ku sekalian... Dulu2 aku jarang ingatkan diorang dan bila one of the teacher dah suh aku ingatkan budak2 ni supaya bukak kasut DAN stokin sebelum masuk, aku gtau cikgu tiap2 kelas yang akan gunakan lab ni...

Tapi ada jugak yang bingai *degil... Takmo dengar arahan... Selamba je masuk ngan stokin2 yang berbau tu. Memang tak kotor tapi bau dia... Walawei... Aku mau pengsan tau nggak? Dan satu halnya lagi, bila badan2 diorang turut menyumbang kepada 'haruman' ni... Kelas kedua masuk selepas rehat. Memang baunya memang kalahkan bau deodoran yang aku pakai awal2 pagi... Sebab masa rehat kan berlari2 bagai, menjerit sana sini macam kene kejar padahal semua perempuan je...

Masuk2 je lab semalam siap kepakkan pulak tangan tu *mendepa sambil tangan kanan dan kiri terbuka luas... Konon2nya sedaplah tu masuk bilik yang sejuk... Hadoi, nasi aku tak jatuh terjelepok kerana bau tu. Kalau adik2 aku atau adik sepupu aku tu mau aku panggil pastu sound dia punyalah... Sosak napeh den jap ha...

Aku ni galak betul bercerita kan? Sedangkan dulu2 masa aku kecik2 pernah je alami benda2 ni semua tapi benar yang aku tak pernah punya kaki yang berbau... Kalau bau badan tu adalah dan bila aku tingkatan 4 baru lah aku perasan bila Abah tegur... *terukan aku alahai... Sebelum2 tu memang tatau dan tak sedar langsung. Nasiblah Abah yang tegur, kalau tak...sampai bila2 aku tatau semua tu. Orang lain yang memandang kita itulah cermin diri kita...

Dan bila aku masuk kolej ada je kawan2 terdekat yang punya masalah yang sama dengan aku tapi aku tatau cara yang sebenarnya untuk tegur diorang sebab kalau salah cara aku pasti akan membawa kepada salah faham punya! Tapi kalau ada yang memang tegur aku memang aku akan terima dan cuba atasi masalah tersebut.

Dan sekarang kalau takde deodoran memang aku tak selesa... Cuma sebelum guna deodoran spray ni memang aku alah sikit dengan semua jenis deodoran sebab bila guna je mesti akan gatal2 punya... Dengan spray ni pun adakala alah jugak tapi lama2 ok dah... Dan kalau pergi mana2 mesti nak pakai deodoran+pewangi lain yang boleh sembur kat pergelangan tangan+leher... Kalau beli yang ratus2 tu memang tahan laam baunya tapi aku punya takdelah semahal tu... Kalau dah cecah rm30 tu aku rasa dah mahal sangat ngan aku...huhuhu!

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

AziS said…
hahahaha...tu baru budak kecik. budak besar lain lak peel yer...tapi tu semua wat kita teringat zaman2 kita sek dulu gak :D

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da