Skip to main content

Hati Ini...

Salam...

Aku tak sangka aku berjaya juga akhirnya. Berjaya lupakan seseorang yang memang aku nak lupakan sejak pertengahan tahun 2007. Baru sekarang aku berjaya. Nak kata 100% tu tak mungkinlah tapi hati aku dah tak berdebar2 macam dulu lagi kala aku tengok gambar dia. Tapi tetap jari2 ni sejuk je bila bercerita pasal dia.

Dengan bantuan nasihat kawan adik aku *selepas setahun dia nasihatkan aku, dengan bantuan kawan2 sekeliling dan kawan2 YM aku berjaya lupakan dia. Aku bangga dengan diri aku sebab aku tak sangka aku berjaya.

Dalam hati aku ni masih ada dia dan ingatan aku juga dia ada. Cuma untuk meletakkan dia sebagai yang utama selepas keluarga adalah tak mungkin untuk masa ini atau bila2. Tapi seperti orang kata Kita Hanya Merancang DIA Menentukan! Aku tahu tu dan aku percaya tu. Aku cuba lawan diri sendiri yang aku boleh lupakan dia untuk selamanya.

Mula2 memang payah tapi aku cuba demi kebaikkan semua. Wah! Statement artis pun kalah. Mula2 aku cuba buang nombor telefon dia *banyak kali fikir sebab takut hilang dari kepala otak ni, buang gambar2 yang aku cilok senyap2 *perangai tak semenggah, jangan tiru tau? Semua yang ada kaitan dengan dialah aku buang. Ni kes betul2 berani mati punya la...

Dan sekarang seperti yang aku harapkan aku berjaya lupakan dia. Alhamdulillah, sebab aku sebenarnya terlalu berharap pada yang tak sudi je selama ni. Kadang2 berangan sorang2 kata yang mungkin ada seprais untuk aku ke? Berangan tak sudah aku ni. Hentikan mimpi ye!!!

Tapi ada lagi benda yang aku tak boleh buang tapi sedang cuba. Jadi stalker atau silent reader blog dia. Dulu konon2 takmo komen, tapi komen gak kat blog dia. Sekarang ni takmo dah komen2, datang pun sekadar sekali lalu je. Itupun kalo dia update papelah.

Aku bimbang je kot2 ada yang tau siapakah dia yang aku maksudkan ni. Pada yang dah tau, senyap2 jelah ye? Sebab aku pun takmo simpan angan2 yang takde makna tu sebab syaitan ni lagi suka bila kita berangan2 ni. Apapun jadi lepas ni biarlah semuanya takde kene mengena lagi dengan dia.

Kata kawan YM aku, bila kita selalu harap pada yang tak sudi dan tunjukkan yang kita suka kat dia ego dia jadi lebih tinggi dan rasa dia hebat sebab ramai suka kat dia. Aku tau yang aku ni tak sesuai pun untuk sesape. Kecuali dengan takdir DIA yelah.

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da