Skip to main content

Thank You, Arigatou, Merci, Danke, Gracias, Syukran...

Salam...

Ucapan pada tajuk tu untuk semua blogger yang sudi tolong tunjuk ajar pasal iklan Nuffnang yang satu ni... Selagi tak nampak dengan mata sendiri iklan2 tu kat blog ni, sampai sudahlah aku kebuntuan... Aku sangat sengal.

Apa2pun terima kasih sangat2 sudi tolong... *yang sudi komen kat entry semalam...

AF7...
Nak komen pasal Tirai AF7 yang 1st n 2nd... Ini pendapat aku sendirilah. Bila tengok diorang ni nangis2 terharu sebab dapat masuk AF ni aku pulak yang rasa macam2. Kalau dulu2 masa musim awal2 rasa cam excited jugak tengok bila ada yang berjaya memboloskan diri ke dalam rancangan tu. Dan bila setiap tahun acara ni seperti wajib je diadakan, aku dah tak rasa sangat keterujaan tu. Dah terlalu banyak rancangan yang sama dan serupa AF7 ni.

Dan bila malam tadi tengok penyingkiran oleh cikgu2 diorang...ada yang tak dapat masuk, menangis sungguh2. Padahal bukan calang2 jugak diorang tu. Ada yang tengah study Ijazah Pendidikan, keje ngan suami sendiri dll. Aku rasa baik diorang tersingkir semalam supaya takde rasa malu bila tersingkir depan orang ramai dan bila nyanyi tak sebaik yang diajar...

Ini hanya komen peribadi aku ye? Bukan nak kondem orang atau berlagak pandai. Setiap orang punya fikiran dan pendapat masing2. Tak salah kan kita nak komen? Asal jangan melampaui batas...

Maulid Nabi...
Salam Maulidur Rasul semua... Cuti semalam tak kemana2 pun. Setakat bangun lewat tu memang perkara biasa+tengok tv lagi best. Melingkar macam ular dok ngadap tv. Huahuahua...

Selepas Cuti...
Bangun pagi walau mengantuk sebab kene keje+ada orang dari Putrajaya nak datang *Yonna...pegawai2 dari tempat awak nak datang melawat sekolah ni...huhuhu. Minggu lepas adalah kursus untuk HEM sekolah2. Aku selalu tau orang panggil Penolong Hal Ehwal Murid... Tapi HEM saja tatau ketua ke apa... Pastu adalah sorang ni yang kursus HEM jugak *dia sorang je lelaki masa tu yang aku nampak la, melawat lab ICT ni. Pastu cam apa je dia kata "Yelah Sekolah Kluster tapi komputer banyak yang rosak2...". Apadaaa, aku pun terasa termalu disitu ye. Nak tau apa nama sekolah, aku takmo dedahkan takut nanti kalau salah tafsir kang naya aku...

Dulu2 mana tau apa maksud Kluster tu, aku tanya mak. Mak kata sekolah pandai...gitulah. Aku ingat cam sekolah asrama ke tapi hapekejadahnya nak asrama2 pulak sedangkan diorang ni sekolah rendah lagi+makbapak masing2 kaye raye... Sama je macam sekolah2 lain cuma istimewa sebab Kluster tu la... Macam bunyi Kasta pun ada jugak tu...

Dan masa tiba je kat sekolah n budak2 semua dah on the way masuk kelas, aku nampak ada sorang budak lambai2 tangan kat aku. Yes, akhirnya dia tau aku ada kat sini. Dia sangat comel, chinese look pulak. Anak doktor pulak tu... What a small world! Wah, sudah mula madah helah aku. Bila dengar suara dia macam kartun pulak, sangat kecik+halus je. Dia ada kakak sekolah sama kat sini. Tua setahun je dari dia. Kira dia darjah 4+kakak dia darjah 5. Dedua rupa Cina tau... Dedua pakai cermin mata... Tapi yang bezanya dia adik+bongsu+peramah. Kakak dia cam agak jaga standard lebih la...

Pepandai je komen pasal anak orang. N she called me 'kakak', not 'makcik', 'acik', 'aunty' and so on. Aku sangat terasa tau. Ada gak yang panggil aku 'sister' tapi bunyinya macam kat sepital Indon dengan kat tempat Kristian sembahyang pulak... Huhuhu. Aku kenal ini budak dari masa mak dia selalu locum kat klinik tempat aku keje dulu2 tu. Mak dia selalu bawak dia n memang tak pernah tinggal dia punya. Kakak dia ngan ayah diorang. Tu je aku tau n kata doktor lain mak diorang ni ada keturunan Cina+kawen ngan ayah diorang yang memang Cina...

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya





Comments

susudalambotol said…
tak sabar nak tgk transformasi AF7.
susudalambotol: harap2 tak menghampakan...:P

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da