Skip to main content

Yang Terbaik!

Salam...

Lagu terbaru yang currently playing in my playlist... Sang by Marsha. Sebenarnya aku sedang mengimbau kenangan2 lama bila dengar lagu2 lama KRU (tiba2 pulak). Memang mengimbau betullah. Dengar 1 lagu teringat scene yang terjadi masa tu...Dan lagu2 KRU terutamanya bawa pengaruh sangat besar dalam menjadi aku yang sekarang (memuji bukan kerana apa2). Dangdut, rock, balada dan sebagainya juga tak ketinggalan. Nak2 kongsi dengan kawan2... Aku pun tak sangka aku minat dengar lagu2 dan sambil2 menyanyi. Bila tengok balik sijil berhenti sekolah rendah agama (kat sekolah ni belajar Fardhu Ain je...), komen ustaz yang masa tu adalah guru kelas kitorang - aktif dalam nasyid.

Apa motif aku cite pasal ni pulak ye? Entahlah...sesaja je. Tak semua benda yang kita buat perlukan sebab kan? Aku suka suasana sekolah tu dulu. Hari2 kitorang cuma belajar menghafal surah2 pendek... Belajar pasal solat dan sebagainya... Belajar menyanyi. Dah hafal surah2 pendek, baca depan tetamu (time hari penyampaian anugerah)...menyanyi pun depan tetamu jugak. Tak boleh blah bila dah berjaya hafal surah2 pendek seperti yang diminta, boleh bagi trofi - mari bercerita? Salah trofi sebab katanya trofi untuk part aku dah habis...

Itu dulu la... Seronok bila ingat2 balik. Nama pun kenangan kan? At least ada jugaklah yang best2 untuk dikenangkan. Temapt aku sekolah dulu tu dalam kawasan Masjid Sultan Abdul Aziz Shah (betulkan aku kaalu silap)...sebab kitorang panggil Masjid Bulat (kubah bulat kot?)...


Marsha - Yang Terbaik

Ku selalu memikirkan tentang kita
Apa pun yang harapan yang dikejar
Kerna aku masih penuh rasa ragu
Melihat kau seperti tak bersungguh

Chorus
Jika kau mencinta
Berikanlah ku rasa
Diriku dah berikan yang terbaik
Dan bukannya nak mengungkit
Siapa benar siapa salah
Siapa menang siapa kalah
Dah berikan yang terbaik
Memaksa hati merisik
Mungkin kau bukan teman hidup
Yang terbaik untukku

Memang benar ku amat mencintai mu
Dan harapkan di sana pun begitu
Tetapi kau tak luahkan perasaan
Apa lagi memberikan ku kasih

Ulang Chorus 2X



Hidayah Yassin | Create Your Badge
Hidayah Yassin

Click to view my Personality Profile page

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da