Skip to main content

Cerita-Cerita Dalam Hidup Kita

Salam...

Maaf, tak ada tajuk lain dah ni... Main tipu, amek lirik jadikan tajuk...haha! Hujung minggu yang baru lepas ni sangat2 kena dengan masanya. Almaklumlah apa yang jadi baru2 ni telah membuatkan aku sakit hati (dan terfikir2 apakah marah ini akan bertahan lama?) dan takkan lupa sampai bila2... Memaafkan Itu Mudah, Melupakan Itu Payah...!

Cuci The Musical!

Hebat! Itulah apa yang aku rasa saat menonton teater ni. Kata orang, Jangan Menilai dari Rupa... Nah! Apa yang aku sangka selama ni (tak best la...filem je ok) semuanya silap2 belaka. Dari mula lagi kami dah gelak2 tengok gelagat diorang (pelakon2 utama teater ni)... Aku yang dah sedia sakit tekak ni sakan gelak tengok apa yang diorang buat dan apa yang diorang cakap... Tak dapat nak cakap apa lagi sebab teater ni sangat2 best. Aku harap akan ada ulangan macam PGLTM tu... Ni pun nasib2 je dapat tengok sebab kakak sepupu dapat tiket percuma (orang tu keje dengan penaja utama CTM ni)... 

Aku rasa diorang ni tak ikut skrip 100% kot sebab persembahan yang live macam ni memang akan berlaku macam2 hal yang diluar jangkaan punyalah... Nak2 diorang asek melawak je... Kadang diorang dah elok2 buat macam ni tapi akhirnya dek kerana diorang sendiri, banyaklah benda yang berubah... Tapi walaupun macam tu persembahan teater tu tetap best. Awie, AC, Afdlin dengan Hans memang pandai buat lawak2 sengal... Dan bila tak sengaja buat lawak, masing2 cuba berlagak macam tak ada apa2 tapi terserlah jugak yang diorang tengah tahan gelak... 


Last2 persembahan, nampak yang empat2 pelakon itu menangis betul2... Terharu kot sebab ramai yang sokong dan sedih sebab dah nak habis pun... (saat komen ini ditulis, teater ini selamat dah tamat dengan jayanya)... Time lawak,  semua pun gelak dan time sedih...sedih jugak yang aku dapat rasakan walaupun tak banyak sangat. Semuanya pandai menyanyi, tak dengar sumbang sangat kot? Vanidah menyanyi pun best... Adibah Noor tak payah cakaplah memang suara dia sedap didengar pun...

Paling sweet time Jojo dengan Farrah bercinta (dalam filem, Farrah itu ialah Umie Aida tapi dalam CTM diganti dengan Adibah Noor)... Comel sangat diornag berdua ni berlakon... Haha... Dan aku rasa empat2 hero ni sangat hensem... Wah! Yelah selalu tu nampak dalam tv je...ni depan2 mata tengok... Bukan nak membangga tapi ini adalah apa yang aku rasa selepas menonton...

Dan dalam setiap yang berlaku tak semuanya perfect, kan? Cuma tak best bila time nak tukar2 set tu la... Kalau ikut contoh teater pertama yang aku tengok kat IB (Istana Budaya) jugak - Fame The Musical, tak nampak bila masa diorang tukar2 set dan kat mana diorang tukar...tau2 dah ubah je. Teater2 Malaysia (yang aku tengok kat IB jugak), lemahnya tang part yang inilah... Masa kat CTM ni jugak paling tak boleh blah, kita boleh nampak semua orang yang dok tolak2 set untuk ubah scene tapi semuanya tetap best... Kalau ada ulangan, lagi best!!!

Hobin Jang Hobin!

Selepas 61 tahun, akhirnya kemenangan berpihak kepada Negeri Sembilan @ N9... Tahniah untuk semua pemain N9, coach N9 dan seluruh rakyat N9... Haha! Rasanya tak cuti kot... Huhu! Aku BUKAN peminat bolasepak tapi sebab N9 punya pasal (tak pasal2 je), aku suka pulak nak layan... Dulu2 masa dok kat PJ, ada jugak tengok Selangor main (tak ingat lawan sape)... Memang kaw2 punya sokong Selangor masa tu... Siap berteriak bagai macam ada kat stadium je. Masa tu sampai tahun bila entah, Selangor memang best. Tapi entah kenapa sejak2 akhir ni, Selangor macam dah hilang...

Berbalik kepada N9 ni... Agak kesal bila penyokong kepada lawannya buat perangai. Siap main bakar2 kerusilah pulak. Nasib baik masa penyokong2 ni balik botol air ke mercun entah, pemain N9 tak mengamuk... Ini ikut apa yang aku nampak dalam tv la... Apa2pun tahniah lagi sekali la... Seronok tengok bola semalam.

Nak cite lagi pasal releasenya tension aku lepas dok gelak2 tengok CTM sekalian dengan menangnya N9 semalam, akhirnya hilang rasa marah pasal hal yang itu. Tapi untuk lupakannya mungkin susah untuk aku. Bak kata orang, tak ada pengalaman tak dewasalah kita ye? Cuma, aku masih rasa kesal dengan apa yang berlaku... Harap2nya aku dah takkan cite apsal hal ini lagi lepas ni melainkan hal2 ini berlaku lagi nanti... Biarlah diorang buat sesuka hati diorang sebab diorang rasa lebih bahagia buat macam tu agaknya. Nama pun budak2 kan? Lantaklah... Biarkan Si Luncai Terjun Dengan Labu2nya...

Full stop! Henti ingat kisah2 sedih yang B*D*H tu... Tak guna nak ingat2 lagi...

Hidayah Yassin | Create Your Badge
Hidayah Yassin

Click to view my Personality Profile page

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da