Skip to main content

Tahniah! Ini Barulah Betul2 Speechless!

Salam...

-muka depan CD interaktif-
-mesti warna warni untuk budak2-

Senangnya dalam hati... Baru je beberapa minit lepas 1 of the pre-school teachers told me... CD interaktif yang diorang buat sangat last minute tu menang??? Mau tak last minute? Seminggu je kena siapkan. Dah la datang tiba2 lepas tu tiba2 jugak bagi task. Kira main pilih je sekolah mana pun untuk buat CD tu. MUla2 diorang (the teachers) datang nak suh tolong2 buat. Aku pulak blank tiba2... Wooo... Sebenarnya cara paling senang nak buat ialah guna Macromedia Author Ware. Macam biasalah aku ni...habis semua orang aku kacau dan akutakpedulidorangsibukketak untuk tolong aku carikan s/ware tu.

Tq pada yang dah tolong aku tu...akhirnya jumpa sendiri (d/load versi percubaan punya). Tapi tak guna pun sebab masa semakin suntuk+aku langsungtakingatapakejadahnya yang aku belajar dulu. Masa belajar dulu seronok sebab baru sedar macam mana selama ni orang buat CD. Sebab dah lupa, kitorang guna PowerPoint je... Mula2 1 of the teachers (the 1 yang gtau pasal kemenangan tu-Johan) dah request nak guna tu je tapi aku pulak mulutnya gatal suh guna A/ware je...

Cakap ikut sedap mulut pulak tu...last2 aku yang sengal. Walaupun masa dah takde, aku sempat buat benda2 lain... Hati berkobar2 nak tolong tapi bila dah menghadap, bosan+otak 0... Apa aku nak buat sebenarnya ni? Padahal dah diingatkan berkali2 sebelum tu... Dan dipendekan cite, hari yang sepatutnya untuk dipersembahkan pun tiba jua... Kami semua anggap ini hanyalah sebagai memenuhi tuntutan tanpa apa2 harapan sekalipun.

Tapi bila tengok progress sekolah (keseluruhannya), macam ada potensi je nak menang... Walaupun mungkin bukanlah tempat yang pertama... Dalam minggu lepas aku jumpa dengan cikgunya dan dia cakap oklah semuanya berjalan lancar tapi belum tahu keputusan. Paling sengal bila aku lupa nak cakap masa nak burn CD kena masukkan file2 suara sekali. Nasib baik je sempat nak burn sekali lagi masa kat sekolah tempat pertandingan berlangsung. Malu je aku ni...

Alhamdulillah, kemenangan berpihak kepada sekolah ni... Tahniah untuk diorang semua...!

Hidayah Yassin | Create Your Badge
Hidayah Yassin

Click to view my Personality Profile page

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da