Skip to main content

Ku Percaya Ada Cinta!

Salam...

Sejam lagi nak balik tapi rasa macam esok baru boleh balik pulak. Bosannya sekarang ni??? Kenapa dengan aku? Apa nak jadi dengan aku? Semakin banyak aku menulis kat sini, semakin banyak luahan dan kemerapuan aku terserlah. Macam yang selalu aku dengarlah, diam itu lebih baik dari banyak bercakap andai ianya membuatkan kita bercakap sia2... Betul tak???

Tapi ada jugak orang kata, diam2 ubi berisi untuk orang yang diam je. Macam2lah hai...nak puaskan hati manusia, takkan dapat punyalah. Raya walaupun ada lagi beberapa hari, macam hari ni bukan dalam bulan raya je (bagi aku)... Nak raya takde mood (huhuhu...), tapi nak berjalan2 je... Kemana dan dengan siapa belum diketahui lagi la pulak.

Malam ni iAllah ada Open The House (-=-____________-=-) kat TTJ je. Tak pernah ke sana tapi pernah lalu2 je... Rumah kawan sekerja dulu ajak ke rumahnya. Orang dah ajak, wajib dipenuhi undangannya kan? Rezeli di bulan Syawal, kata orang...

Dalam tahun ni, iAllah bulan depan hinggalah akhir tahun nanti ramailah saudara2 aku yang jauh dan dekat akan melangsungkan majlis pertunangan dan pernikahan. Alhamdulillah... Masa yang berharga untuk aku mencuba2 skil mengambil gambar (ada udang sebalik batu rupa2nya ye?)... Soalan2 yang biasa pasti akan datang menyapa tapi buat tak tahu sudahlah...

Orang tak faham2 kot jodoh pertemuan dan maut itu kerja Allah. Bukan tak berusaha langsung tapi belum ketemu jodohnya dan takdir untuk aku lalui tidak aku ketahui bila kan berlaku. Dulu2 seronoklah dengar orang tanya2 (cet, macam konfem ada calon je kan?), sekarang buat dengar tak dengar je. Senyum je sudahlah kan? Cakap banyak2 kali pun belum jugak diorang mengerti.

Yang dah berkahwin dan beranak pinak kalau bertanya aku tak heran lagi tau termasuklah mak ayahnya yang dah bercucu bagai... Ini orang yang tanya tu statusnya hanya baru berkenalan, sedang hangat dan gembira di alam percintaan je kenapa nak tanya macam2? Yes, aku faham kamu sedang gembira dan teruja tapi fikir2kanlah jugak apa perasaan orang yang kamu tanya tu pulak? Ingat dia saja2 tak mahu cari? Tak mahu ada perasaan seperti kamu?

Skema pulak aku... Dah orang tak faham2...susah nak cakap. Nak marah karang jadi hal lain pulak. Ada tu siap suruh aku cari kat laman sosial pulak. Bukan nak mengata yang mencari dengan cara tu tak bagus TAPI...ulangan sekali lagi... TAPI, aku dah lama tak layan cara macam tu sebab aku dah pernah cuba dan tiada nasib yang baik untuk aku... Jadi, aku tinggalkan je niat tu dan mencari kawan lebih baik dari mencari jodoh...

Aku tabik dan bersyukur pada kawan2 yang jodohnya ditulis oleh Allah secantik2nya bilamana mereka bertemu pasangan masing2 di alam maya. Bukan semua manusia itu bertuah tapi tak bermakna tiada hak untuk gembira. Aku sokong jugak mereka2 yang cuba mencari dan akhirnya bertemua dengan insan yangs esuai melalui cara yang ini.

Bagi aku, kepercayaan untuk itu (alam maya) untuk aku ketemu jodoh di situ macam semakin tipis. Mungkin cara lain adalah untuk aku. Bermadah helah je lebih aku ni, tapi ayat tunggang terbalik...hahaha, gelakkan untuk diri aku sendiri. Jumpa sendiri dan bertentangan mata itu aku suka...huhuhu! Maksud aku kat sini, kenal biar depan2... Itu aku la sekarang ni... Akan2 datang entah la...

Hidayah Yassin | Create Your Badge
Hidayah Yassin

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da