Skip to main content

Jika Kau Ubah Fikiran

Salam...

Lagu yang aku suka sekarang dan bila dah bosan atau ada lagu2 baru yang lain, lagu ni akan aku simpan dalam arkib simpanan aku. Kenapa aku suka? Sebab lagi sangat2 ada kena-mengena dengan hidup aku tika ini. Mungkin tak secara terus tapi sikit2 tu ada...tetap! Dan lagu ini aku tujukan khas (ececeh!) kat seseorang yang aku suka itu. Siapa dia, masih menjadi tanda tanya lagi... Kalau kamu suka, enjoy sekali mendengarnya bersama2 aku ye?

JIKA KAU UBAH FIKIRAN

Diriku sedar siapalah ku dimatamu
Hanya sebutir pasir di pantai kau berlabuh
Cukup di situ hasrat ku terkubur

Kau juga bilang kau belum bersedia lagi
Untuk mengganti pasangan dalam sanubari
Mungkin kerna masih basah luka lama

Jika kau ubah fikiran
Aku kan setia menanti
Jika kau perlukan teman
Carilah disini



Jika kau ubah fikiran
Untuk jatuh cinta lagi
Yang pertama ke depan
Jika kau ubah fikiran

Akan ku serah segalanya oh kepadamu
Senang atau susah aku tabah tuk menempuh
Tapi sayang hatimu belum terbuka



Jika kau ubah fikiran
Aku kan setia menanti
Jika kau perlukan teman
Carilah disini




Jika kau ubah fikiran
Untuk jatuh cinta lagi
Yang pertama ke depan
Jika kau ubah fikiran


Aku mahukan kamu
Sungguh benar dan jujur
Aku mahukan kamu
Sungguh benar dan jujur


Tapi sayang hatimu belum terbuka
Jika kau ubah fikiran
Aku kan setia menanti
Jika kau perlukan teman
Carilah disini


Jika kau ubah fikiran
Untuk jatuh cinta lagi
Yang pertama ke depan
Jika kau ubah fikiran

Aku kan setia menanti
Jika kau perlukan teman
Carilah disini



Jika kau ubah fikiran
Untuk jatuh cinta lagi
Yang pertama ke depan
Jika kau ubah fikiran
Jika kau ubah Fikiran


futnot: perkataan yang dicross - sangat tak patut dibuat (sebelum kawen)...

Hidayah Yassin

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da