Skip to main content

Syukur Ya Allah...!

Salam...

Di kesempatan ini ingin aku panjatkan syukur kepada Allah di atas kurniaan pertambahan umur pada tahun ini. Kata orang, semakin bertambah umur kita...semakin dekatlah kita dengan kematian. Yang aku harap hanya Allah sentiasa melindungi aku dan seluruh ahli keluarga aku, ampunkan segala dosa2 aku dan semua... Aku mohon Allah perkenankan dan makbulkan segala doa2ku... Amin!

Setiap tahun, umur aku bakal bertambah (iAllah andai diizinkan Tuhan!). Sepatutnya aku semakin matang seiring dengan usia tapi kadang2 aku terasa aku masih macam anak2 kecil yang meminta2 diperhatikan. Aku sangat bersyukur di atas segala nkmat yang telah Allah berikan pada aku sejak mula2 aku dilahirkan, sejak aku tahu apa itu Syukur dan sejak aku belajar mengenai Syukur.



Diharap aku terus ingat untuk bersyukur walaupun didatangi ujian yang bertimpa2 dari DIA. Hanya DIA yang lebih tahu segala isi hati aku sebab DIA yang telah menjadikan kita semua sesempurnanya sebagai seorang manusia. Harapan aku setiap tahun rasanya sama je. Nak hidup aman, bahagia dan gembira dengan apapun yang aku lakukan untuk hidup aku.

Pertambahan permintaan dan impian aku tahun ini ialah settle down my life... Ayat agak berterabur sikit, sorry ye? Settle down tu maksudnya ada macam2. Antaranya nak...hmmm... Apa ye? Nak berjaya dalam hidup, senang kata la. Kawen? Nanti kot... Kalau dah sampai jodoh macam yang mak kata, terima sajalah...

Ok, sejak 2 menjak ni aku asek cite pasal kawen kan? Siapalah yang tak nak kawen? Walaupun seseorang wanita itu kita lihat hidupnya sudah ada segala2 yang mungkin tak semua ada dan boleh capai pasti ada sesekali atau satu2 masa dia terasa sunyi dan kosong sebab tiada orang yang sentiasa ada di sisi dan jadi teman untuk dia kongsi segala2nya. Ye betul, ada je teman2 yang selalu dengan dia tapi ini adalah seseorang yang bukan dari kalangan kawan2 (kalau lelaki mungkin), tapi seseorang yang berlainan jantina daripada dia sendiri.


Gotcha!!!
Ada yang bertanya apa yang aku rasa bila umur aku menginjak ke 26 tahun ni? Entah le ye? Tak berperasaan kot ketika ini... Tak tahulah kalau2 aku tak pandai nak menikmati hadiah yang Allah berikan ni. Tapi sungguh2 aku bersyukur sebab DIA masih mahu aku hidup di duniaNya yang fana ini. Mungkin aku tak macam orang lain yang sering berhadapan dengan bermacam2 masalah... Bukanlah aku nak kata hidup aku tak ada masalah langsung tapi cara kita menghadapi dan cabaran yang kita lalui tak sama... Jadi, ada yang kita nampak terang2an masalah yang dia tempuhi, ada tu kita nampak ceria je... Jadi jangan kata dia tidak punya masalah. Takde masalah, tak best tau.
Ada orang kata nak settle down kena faham dulu diri masing2 antara satu sama lain, perlukan persediaan rapi untuk menempuh hidup baru sebagai pasangan hidup yang sah, perlu itu dan ini. Bagi aku, kalau dah ditakdirkan itu dan begini untuk kita, semuanya pasti (iAllah) berjalan dengan lancar... Ada la ujiannya tapi itu apa yang telah Allah tuliskan dalam takdir. Tapi tak bermaksud kita perlu menyerah tanpa berusaha, kan?

Ok, aku harap doa2 aku selama ini dimakbulkan Allah. Paling penting aku nak bahagiakan diri sendiri dan semua orang di sekeliling aku... Amin... Amin... Amin... Ya Rabbal 'Alamin... Kamu2 juga doakan aku tau?
"NAFSU mengatakan wanita itu cantik atas dasar rupanya,AKAL mengatakan wanita itu cantik atas dasar ilmu dan kepandaiannya,dan HATI mengatakan wanita itu cantik atas dasar akhlaknya.. Renungkanlah"
Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Putri Ramlan said…
happy birthday!! :)
Putri Ramlan: thank you riri! ;) ...
redly said…
hapy birthdy.....mga pnjg umr,mrah rzeki n dirahmati sntiasa....tiada hadiah brharga dpt dihulurkan cuma doa ikhlas seoga awk sejahtera selalu....AMIN.
redly: thanks a lot kak... doa tu pun dah cukup sangat2 kak...at least akak ingat kan? doakan temu jodoh ye kak?

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab