Skip to main content

Muaklah...

Salam...

Entri hari raya terpaksa ditunda sebab internet yang sangatlah lembabnya... Cuma nak menulis je hari ni dan seperti biasa tiada gambar kali ni... Banyak jugak gambar yang diambil tapi malas nak tunggu internet macam kura2 ni...

Isnin minggu baru lepas seminggu beraya... Raya yang tak best keseluruhannya... Dah semakin besar ni, tak tahulah mana perginya 'nikmat' hari raya tu... Masa raya rasa2nya macam dah ambil banyak2 gambar tapi tetap sikit je sebenarnya bila dikira2 balik... Sedih dengan diri sendiri sebab tak pandai manfaatkan masa yang ada...hahahah!

Ok, terus kepada isi tajuk ye? Korang muak tak bila korang dah sms seseorang banyak2 kali (dalam situasi aku ni dah lebih 5 kali) dan tiapkali korang sms seseorang tu MESTI...diulangi MESTI seseorang tu soal korang semula dengan pertanyaan, "siapa ni?", "siapa ni ye?", "siapa ni..." dan sebagainya... Sama je soalan2 tu cumanya masa dapat jawapan2 tu semua tak sama...
Inilah apa yang aku hadapi. Nak kata sengal mungkin jugak...(maklumlah dah tua), suka2 kata anak orang macam tu... Dan dia adalah lelaki. Naik lemas aku dibuatnya. Kalau sehari hantar sms berkali2, sekali je dia jawab dengan soalan yang aku tulis tadi. Dan bila dah lama sikit aku sms lagi (jarak antara 1 sms dengan sms lain agak jauh harinya), tetap jugak nak tanya soalan yang sama. Sampai aku fikir dia ni betul2 tak kenal atau main2 je?
Dan yang bestnya lagi, tak pernah... sekali lagi ulang TAK PERNAH langsung dia call semula... Hahaha. Aku pun tak suka nak misscalled orang2 seperti dia. Aku harap2 dia tak bosan bertanya dan terima sms2 aku. Dan aku mohon sangat2 dia tak tukar nombor baru...wallawei, tak agak2 permintaan tu. Apa yang aku pernah fikir dan kawan2 lain fikir sama...sebab ramai tahu nombor dia, takkan dia nak tukar semata2 takut kena 'ganggu' kan? Menyusahkan dia dan orang lain jugak nanti...

Hari ini adalah hari yang paling best sebab pagi2 GB dah sound tak dibenarkan masuk ke dalam LAB ICT sementara waktu sampai diberitahu kelak. Dah tak perlu nak jerit2 lagi dalam lab. Tapi rehat Tahap 1 tadi terlepas jugak budak2 ni masuk dalam ni. Sebab aku tak tahu pulak diorang tak dibenarkan masuk dalam ni. Bila rehat Tahap 2 tadi, ada jugak yang tanya boleh masuk tak, aku tanya diorang semula... GB cakap apa tadi? Terus keluar semula... Budak2 pra pun masuk tanya dan aku kata yang GB tak benarkan masuk...

Lepas2 ni kot la ada mak ayah yang tanya kenapa tak benarkan, pandai2lah tengok perangai anak masing2 tu. Dulu pernah dengar Ydp dengan ahli2 komiti PIBG macam mengeluh jugak bila anak2 diorang tak pernah masuk lab lagi. Yang tak berminat nak masuk tu aku tak heranlah... Yang berminat pulak buat perangai... Kalau behave takpelah jugak... Ini baru je melangkah masuk macam tak pernah jumpa komputer je gayanya... Maaflah ye, selalu je mesti nak cerita pasal apa yang berlaku kat lab... Bosan pulak aku...

Hidayah Yassin Create Your Badge
Hidayah Yassin

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da