Skip to main content

Ramadhan Bakal Pergi, Syawal Makin Hampir...

Salam...


Sekejap je kan tinggal seminggu je lagi kita akan berHARI RAYA. Tapi mood aku macam berbelah bahagi je sekarang, entah kenapa? Rasa nak raya tu adalah jugak walau rasa sedey sebab puasa bakal tamat...bukan tipu2 tapi benar2 yang aku rasa tika ini...


Dan seperti kebiasaannya, aku rasa sepi...bosan! Dah la hari2 mengadap budak2 yang tak reti2 nak dengar apa aku cakap...hari2 nak kena jerit. Aku tak kisah kalau budak2 tu TAHAP 1 tapi bila libatkan TAHAP 2 yang aku sedia expect diorang akan FAHAM dan dengan sekali cakap diorang DENGAR tapi segalanya hanya tinggal harapan semata2. Ke mengada2 lebih diorang ni? Atau diorang fikir, siapalah aku ni kan? Cikgu2 diorang pun tak bising... Kakak lab ni kecoh lebih la...


Cuba kamu bayangkan kalau kamu di tempat aku, aku fikir mesti lebih dari apa yang aku dah selalu buat, kamu akan buat. Dugaan puasa betullah yang aku rasa sekarang ni. Penat nak menjerit2 dan kalau diorang tak dengar, aku akhirnya bolayanlah...malas nak bising2 dah. Dan aku sekarang tiapkali dorang nak masuk (semalam lupa nak buat) dan tiapkali diorang nak balik, aku akan tunggu depan pintu... Bukan nak sambut atau menghantar tapi nak ingatkan diorang apa yang diorang kena buat... Kalau tak, habislah aku... Walaupun tak ada cikgu2 yang bising kat aku suruh buat itu ini tapi sebagai Pembantu Lab, ini je tempat yang diamanahkan pada aku untuk dijaga...


Ada sekali-sekala tu, selamba badak berendam betullah...aku cakap, "nak keluar, susun/masukkan kerusi kat tempatnya semula... headphone dah guna masuk balik tempatnya. tak payah shutdown PC", depan2 mata aku diorang boleh blah macam tu je? Sakitnya hati aku masa tu Allah je tahu... Nak aku titik2, anak orang dan dah macam jadi kebiasaan bila kena usik sikit, cuit sikit...hadaplah pulak dengan mak ayah diorang tu... Nanti cakap lebih2 dorang kata aku tak bagi masuk pulak. Dan kalau tak buat macam tu, dorang tak bertanggungjawab pulak nanti. Aku ni sebenarnya tak suka nak bising2, sekali aku cakap kalau korang tak dengar...lantaklah!


Kejap lagi kena jaga pintu masuk, tengok dorang susun kasut ke tak walaupun macam tak perlu nak buat semua tu tapi nanti kalau cikgu dorang masuk atau lalu kan ke nanti kena ulang alik buat 2-3 kali keje? Jadi sebelum masuk tu, pandai2lah nak susun2... Ada jugak masa belum puasa tu, makan sorok2 dalam lab. Hang ingat ceq tak bau dan tak perasan? Mula2 aku tegurkan, dia sorok je makanan tu dan last2...aku nampak lagi terus aku cakap...makan kat luar. Dah le lab ni sensitif betul, kejap je nanti semut berkeliaran. Dorang takpelah, main tinggal je...


Dan satu halnya lagi bila aku sempat sound pasal Jangan Tinggal Apa2 Barang sebelum keluar. Boleh ke stokin tinggal sebelah je? Pelik betul...tapi takde pulak yang nak datang semula dan cari... Lepas tu selalu sangat tinggalkan sapu tangan dan sekarang ni dengan Face Mask pun dorang tinggalkan... Apalah nasib aku? Nasib baik aku ni tak disuruh jadi cikgu ke atau orang yang bertanggungjawab untuk mengajar... Jadi sempena Ramadhan yang kira2 tinggal seminggu je lagi ni, aku harap aku boleh bersabar sesabar2nya...

Hidayah Yassin Create Your Badge
Hidayah Yassin

Lelaki Itu Prosa Alam dan Perempuan Itu Sajaknya, Cinta Itu Lagu dan Perkahwinan Itu Orkestranya

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da