Skip to main content

Tips untuk organized name list dalam handphone...

Holla...

Sebab rajin punya pasai, kita post bebanyak kat sini sampai muak.
cuma kalini post nya pasal benda paling mudah rasanya...insyaAllah praktikal untuk semua.

Kadang hp rosak terpaksa tukar baru...
Atau sesaje tukau angin...

Lagi bagus bila Google baik hati bagi kita log in email kita untuk simpan nombor hp...
Thanks Google (dengan harapan Google nak la tolong SEO kan blog aku yang tak dikenali ni...)

Oh ye, berkenaan dengan tajuk post kalini...
Benda ni dah lama aku buat since hp yang entah ke berapa tah...tak dapat nak keep in trak dah bape kali tukar hp...sebab rosak dan sebab tak in...huhuh
Ni jam tak sesuai nak ikut in atau tak sebab kemampuan setiap manusia tak sama...
Nak pulak kita ni banyak benda yang kita kena fikir selain nak bermegah dan bermewah.

Kerja sendiri atau kerja makan gaji ni sepatutnya diniatkan untuk meneruskan kehidupan dan lebih baik lagi kerana Allah.
Kita ni memang kerja dengan orang...bagi perkhidmatan dan menjual produk...
Haaaa...lari tajuk dah ni...haha...

Berbalik kepada tajuk di atas tu...

Macam mana cara nak menyenangkan kita yang sangat pentingkan penggunaan hp ni?
Sonang yo...

Memula kamu orang set kan nama ofis ke, family ke, kekawan ke dan sebagainya.
Cano lak tu?
Cenggini ha den nak tunjuk an...

Den buek ceni yo...
Sebagai contoh, kita set nama family kita.
Jangan dilupai, bukan family kita yang terdiri dari mak abah adik2 atau akak abang termasuk ipar duai je ye...kita ada family besau dari atok nenek sampai ke sepupu2 kita... (setakat ni aku simpan aje nama semua ahli keluarga aku termasuk la sepupu ipau tu semua).

Ini apa yang aku buat selama ini;

Fmly Abah
+6013-1234567
Fmly Mak
+6012-1234567

Ini sebagai contoh sahaja...
N yes, aku tak eja Family as F.A.M.I.L.Y tau...sebab dedulu nak taip nama sangat terhad so aku gunakan mana yang dapat aje le.

Sama jugak nama tempat2 aku keje dari dulu (aku ni pekerja yang setia insyaAllah...tak sesaja sesuka berhenti tak bersebab ye...haha).

So, itulah cara aku sepanjang pengalaman dalam menggunakan hape (Indon mari maaaa).
Dan tu semua aku akan letak sebelum nama orang.

Inilah contohnya

Sebabnya, kalau kita buh nama dulu sebelum nama grup yang kita cipta sendiri, baik tak payah organized macam gitu...

Dalam dunia ni...
Hmmm...oklah, contoh yang senang...
Dalam reramai kekawan kita atau orang yang kita kenal termasuklah ahli keluarga kita, mestilah akan ada nama yang serupa walau orangnya lain.

Sedangkan Iman Firdaus pun boleh ada 2 orang berlainan jantina...
Jangan lupa tonton Kau, Aku, kita kat TV3 yoooo?
Inikan pulak kita yang kadang2 kawan opis dengan kawan sekolah boleh sama.

Haaa, nampak tak trick kat situ?
Tak susah mana pong senonye...haih...
Jom, cuba ye?

Sesambil tu janganlah lupa beli Shaklee kat aku eh?
Banyak promo bulan ni ha...
Jangan lambek2 na...
Rugi tak sambar sekarang...

Hidayah MY
018-2248938



Futnot: mungkin ada dah orang yang dah buat gini ni...

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da