Berkampung sambil siapkan esemen. Best ke?

Lumrah hidup seorang kuli dalam masa yang sama kena habiskan diploma yang bakal berakhir tahun depan (insyaAllah...biiznillah) yang dah terbengkalai selama 6 tahun ni...

Sebab PJJ je amek ah kesempatan kan...
Mentang2 mak bayo an...sodap idup kau...
Kurang2 ong lain dah kawen beranak pinak pong...
Astgahfirullah...
Aku bukan mengeluh...cuma mengenang hikmah yang bakal Allah bagi nanti2...

Lek lek ah an?
Takpe, aku selalu percaya doa aku Allah pasti makbulkan.
Walau aku tahu aku bukan hamba yang taat pada DIA.
Banyak dosa aku yang mungkin payah aku nak dapat apa yang aku nak.
Tapi, Allah tu baik sangat2.
Belum lagi pernah dia tak makbulkan doa aku.
Biarpun aku tahu apa yang aku nak tak sama dengan apa yang aku dapat.
Itulah yang terbaik pada pandangan Allah sebenarnya.

Susah nak positifkan minda kan?
Susah jugak nak husnudzhon pada DIA kan?
Padahal Allah yang ciptakan kita...
Kufur nikmat betullah aku ni.

Jadi, apa lagi aku nak sebenarnya ni?
Dalam hati, aku sangatlah mahu tamatkan zaman bujangan aku dengan lelaki yang Allah tetapkan untuk aku.
Lelaki yang mampu jaga aku.
Nak terima aku seadanya aku dan aku pun nak terima dia seadanya aku.
Lelaki yang nak ajar dan ajak aku masuk Syurga sama2.
Selalu nak susah senang dengan aku.
Yang tahu tanggungjawab dia pada aku dan keluarga.
Dan oh ye...lelaki yang boleh tolerate dengan masa aku, keluarga aku dan diri aku...

InsyaAllah...kalau Allah nak bagi, mesti DIA bagi...
Kun Fayakun...
Ameen3...

Doakan aku mudah habiskan Diploma Pendidikan Awal Kanak-Kanak...
Dapat suami seperti yang aku aku nak dengan retsu mak abah dan Allah...
Dan boleh sambung belajar lagi...
Boleh keje sendiri...takmau keje bawah orang atau dalam memana syarikat lagi...

InsyaAllah, Satu Hari Nanti.
Post a Comment

Popular posts from this blog

Sengsara Gastrik Kronik 10 Tahun Terubat Secara Tak Sengaja? Biar Betul...

Malam Gala Girlfriend Kontrak.

Dia Yang Aku Kenal...