Skip to main content

Jangan Ketinggalan...

Tips Ramadhon. Mengawal kemarahan.

Tips Ramadhon. Mengawal Kemarahan."You play, you stay"
"You talk, you stay"
"Talk summore... I don't mind"Itulah kata2 yang selalu akan saya cakap pada anak2 di tadika.
Geram sebab bukan semua nak faham atau dengar arahan saya.
Kalau diam pon, 5saat je.
Bila saya leka atau sibuk mengajar anak2 yang lain...mulalah yang lain ambil kesempatan.Kadang tak faham jugak.
Apakah saya begini masa saya tadika dulu?
Haha...kata orang kalau kita jadi cikgu, masa itulah kita akan nampak apa yang pernah kita buat dulu2 ada dalam diri kanak2 yang kita didik sekarang.
Mungkin hanya telahan orang je kot...?Jadi, persoalannya kat sini...apakah cara atau tips untuk kawal rasa marah kita pada orang...terutamanya anak2 kecik?Nak pulak bulan Ramadhon ni kan?
Apakah solusinya?Tidur sepanjang masa, jadi kita akan kurang rasa lapar...
Mandi bila rasa panas?
Lepak tanpa buat apa2?Tidur itu boleh.
Mandi pon tak salah.
Lepak? Itu kena fikir dulu betul ke tak?Marah itu fitrah tapi…

Bila bosan, kita update blog!!!

Gegege...
I'm on my way to finish all my 3 assignments.
Promise to myself, I'll finish it by yesterday...but now already Morning again...
Janji tinggal janji je...

So, what's up?
Is there anything I can help?

I'm just can't help myself from thinking of something...
Argh!!! I swear...I don't like this feeling...
It makes me feel that I am the one who make this thing happen.

Hate it!!!
I don't like to interfere in anyone's problems as me also got so much problems...
Enough with this!

Let's muhasabah diri...
Everything happens for reason!

Kau rasa kau betul semua?
No, kita manusia biasa takkan pernah lari dari masalah.
Allah nak tengok usaha kita...
Jangan fikirkan masalah...
Cari jalannya.

Aku dah taknak ada masalah ini lagi...
Post a Comment

Popular Posts