Skip to main content

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan!

Salam…

Ramai dah buat entri Ramadhan n aku jugak taknak ketinggalan… :D …

Selamat Menunaikan Puasa di Bulan Ramadhan yang penuh Barakah ini… Semoga dilimpahi keberkatan sepanjang bulan ini. Allah mudahkan segalanya, diberi kita kekuatan dan ketabahan menjalani kehidupan dan dimakbulkan setiap doa2 kita… Aku mohon dengan sangat2 Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim!

Hari Pertama Ramadhan… Hari sebelumnya dah macam2 aku rasakan…tak mahu ingat2 lagi dah. Tapi malam tadi yang paling tak boleh blah bila aku mimpikan ‘dia’…sampai ke Bumi Kenyalang aku “cari” ‘dia’? Bukan mencarilah sebenarnya tapi entah kenapa aku pulak nak pastikan betul ke tak ‘dia’ pernah di situ dulu? Semoga tak ada lagi mimpi2 macam tu… Den dah bengong ni… Dengan pinggang yang ala2 sakit lagi ni…

Semua tu terjadi lepas aku menggatal bukak fb ‘dia’ dan terbukti dia bukak fb kejap sebab frens dia dah ramai… Sape stalk sape ni? Hahaha… Tapi sebelum tu dah remove fren request pun…konon2 pasrahlah kan. Tapi semalam aku add as friend semula…ye, aku memang gatal. Dan pagi ni gatal tangan lagi tengok2 fb ‘dia’, dah bertambah lagi seorang. Mungkin terlalu ramai yang add kot so tercicirlah beberapa nama…kawan kata memang ‘dia’ tak approved lagi… Entahlah kan, aku memang pasrah dengan ketentuan je sekarang (Nampak yang aku lebih2 kan?).

Tengoklah apa akan jadi nanti. Kalau reject, teruskanlah dengan kehidupan seperti biasa dan taknak ada rasa menyesal2 atau kecewa sebab tak bestlah macam tu… Kalau ‘dia’ terima pun, aku nak behave myself bukan macam masa mula2 terjumpa fb ‘dia’…seriklah. Teruja sangat sampai nak hebah kat semua. Malunya!!!

Dan di kesempatan ini jugak nak beritahu yang Variety Entertainment bakal berubah nama (rebranding) atas sebab2 tertentu. IAllah ada banyak yang bakal disediakan oleh pihak kami… Doakan kami berjaya menubuhkan syarikat kecil ini.

futnot: barakallahu lakuma wa baraka 'alaikuma wajama'a bainakuma fi khair... doakan saya tercapai impian & lagukan untuk saya nanti…

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab