Skip to main content

Susun Silang Kata!

Salam…

Kau umpama susun silang kata
Yang terakhir untukku
Sekian lama ku mencari
Rupa-rupanya di depanku
Hidup ini tak bererti
Jika tiada cinta di hati
Untuk terus ku teguh berdiri

Tak tahu nak kata apalagi dengan hati nuraniku ini…sekarang ini! Bukan tak suka atau benci dengan usaha yang tak henti2 tu TAPI entah macam mana lepas golek2 masa nak tido, bangun tido, masa mandi dan setiap masa PASTIkan terfikir hal yang ini. Aku jadi pening. Aku taknak ada RASA putus asa sebab aku tahu n yakin Allah Maha Mendengar segalanya. Dia tahu sampai mana dan bagaimana aku berusaha untuk ini. Sungguh kalau aku punya KUASA, aku nak buat sesuatu itu seperti apa yang aku harap2kan tapi berbalik kepada asal, HATI manusia tak siapa boleh paksa.

Aku tahu, usaha aku tak banyak TAPI aku sangat mahu ‘dia; tahu apa yang sedang aku rasa… Bila difikir2kan kembali, selama ini…sejak aku jumpa ‘dia’, aku dapat rasa apa yang pernah orang lain rasakan selama ini… Makan tak kenyang bila-aku-berdepan-dengan-‘dia’… Mandi tu basahlah jugak rasanya, tido tu kadang tak berapa nyenyak nak2 bila aku tau aku akan jumpa ‘dia’ esoknya (dulu2)…

Dan sekarang aku pasrahd engan ketentuan…kalau boleh memang taknak putus asa dan harapkan kejayaan akhirnya…entahlah! Pernah aku khabarkan pada seorang teman tentang perasaanku (kisah lama aku dulu) dan pesannya pada aku, cuba belajar dari apa yang pernah berlaku dulu. Dan setelah 1 tahun lebih, barulah aku faham dengan maksudnya. Jadi, sekarang aku cuba untuk lakukannya CUMA bila diberitahu pada teman2 yang lain, mereka pula bagai tak percaya dengan tindakan aku ini…

Kata mereka, benar2 aku masak dengan keputusan ini? Aku pula yang jadi seperti tak tahu nak buat macam mana lagi… Aku tak katakan yang aku benar2 tekad dan bulat tapi aku cuba untuk mengkikut ketentuan Allah. Andai benar seperti yang DIA tuliskan, aku cuba redha dan semoga waktu itu aku tenang menerimanya…  Dan sekali lagi, aku cuma harapkan titipan doa kalian yang aku kenal sebagai sahabat2 dan teman2ku…itu yang aku mohon. Mungkin hari ini, aku rasa begini dan esok lusa berubah pula…siapa tahu?

Ah, rumitnya bila tiba Soal Hati ni.  Mungkin aku je yang terlalu memikirkan atau mungkin orang lain tahu mengawal dan mengatasi segalanya tapi tidak aku? Buntunya…tapi tetap nak kalah dan kalau boleh biar ini yang terakhir. Penatu tahu memendam rasa ni…! Sampai orang kadang2 kata aku yang mengelamun seorang… Kalau dapat diputar kembali segalanya dari mula, aku mahu ubah segalanya. Aku taknak berlebih2an TAPI siapa aku nak buat semua ni?

Aku mohon ‘dia’ seperti apa yang kami rasa selama ini (kami-aku dan teman2 yang tahu)… harapnya saja begitu… Kalau salah, kita hanya manusia biasa je… Tapi bila cerita kat teman2 dan sedara, % macam ada respon tu sikit2 la…macam tak pun ye jugak. Lantaklah labu…kalau ye, aku syukur sangat…sebalik, aku mohon dengan sangat aku redha! Redhakan aku Ya Allah!!!

futnot:

... when you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.

Sir Arthur Conan Doyle

Source: http://quotes4all.net/quote_406.html

[Powered by QuotesPlugin v1.0 for Windows Live Writer]

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab