Skip to main content

Kalau Suka, Perlu Hebahkan Ke?

Salam...

Apa yang ingin ditulis ada jugak kaitannya dengan saya. Kenapa? Tunggu cite ni habis, baru anda tahu apa maksud saya dengan KENAPA...?

Mungkin pada saya semua ini masih baru tapi tidak pada anda semua (kalau ramai yang baca, alhamdulillah - sedang berusaha untuk selalu menulis walau sibuk)... Apa yang baru? Cite apa yang saya rasa bila saya suka sesuatu atau seseorang. Sejak lama dulu (lupa bila mula), saya suka bercerita pada orang setiap apa yang saya sedang rasakan. Tak kisahlah kecik ke besar tapi rasanya pada yang tak mudah untuk menebak rasa dalam hati saya ni, diorang tak dapat tangkap rasa tu. Yang rapat betul2 dengan saya, mudah je meneka...saya kalah di situ.

Ada jugak masanya saya rasa malu nak terus bercerita pada kawan2 yang dah biasa dengar cite2 saya tapi bila dorang sungguh2 pinjamkan bahu dorang untuk saya, saya redha dan bersyukur. Cuma tak semua orang tu sedia mendengar (tapi dalam situasi saya, seboleh mungkin saya nak kongsi dengan semua yang kenal dengan saya). Ye, sepanjang hidup saya belum pernah lagi hadapi masalah bilamana apa yang saya cite pada setiap orang itu dan kemudian dorang akan bercerita semula pada yang lain cuma sayalah sendiri yang kurang selesa. Suka fikir dia ni betul2 nak ke dengar?

Sampai satu masa saya cuba tahan rasa nak bercerita tapi akhirnya saya cerita jugak. Sebenarnya saat ini saya masih sedang mencuba untuk tidak terlalu "open" dalam berkongsi rasa. Tapi pada saya, selagi saya rasa selesa n orang2 yang sudi mendengar juga begitu...saya masih nak cuba berkongsi. Tapi rasanya setakat ni, cukup2lah saya kongsikan semua cite yang pernah saya citekan.

Bila ingat2 balik, sebenarnya inilah kali ke3 perkara yang sama berlaku dalam hidup bila saya "suka" orang (benar2 suka). Apa yang saya buat jugak sama. Bukan tak sedar cuma sebelum ini saya ambil mudah semuanya. Jadi bila dah ada "kesedaran" sikit, saya harap saya tak ulang perkara yang sama. Saya lebih kepada risau diri saya dan masa depan sebenarnya. Ikutkan, sekarang bukan fasa untuk saya rasa apa yang patut saya rasa masa saya baru keluar dari kepompong kanak2...sekarang waktunya untuk saya pilih yang terbaik untuk saya dan masa depan saya. Sebab benda2 macam ni kita harap kekal sampai mati hendaknya. Saya sedar, saya je selalu suka orang...orang? Hmmm...

Panjang2 tulis ni, agak2 ada yang faham tak? Hahaha, takpelah, saya je lebih faham apa saya tulis kan? Dan setiapkali saya cite pada orang, saya mohon doa dari setiapnya. Itu saja, tak banyak saya pinta...thanks so much! Semoga apa yang hendak saya sampaikan, sudahpun tersurat. Nak berpuitis, saya tak bijak. Ini je yang termampu. Doakan saya terus ye? Apa yang saya kongsikan pada semua, anda-tahu-siapa-anda itulah yang sebenarnya saya rasa. Saya tak tahu nak menipu kalau bab2 rasa ni semua...kalau ada yang meragui, itu hak anda... Terima Kasih Atas Segalanya...

Saya harap sangat saya tak terlalu menyulam angan2 supaya akhirnya saya tidak terlalu kecewa mengenang nasib. Saya merancang tapi Allah tetap penentu terbaik. Saya mungkin rasa pahit sekarang, akan datang iAllah dapat rasa manisnya...Doakan saya!

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab