Skip to main content

Aku Tahu Semua Tahu...Sebab Aku Yang Beritahu...:D!

Salam...

Ingat nak tulis pasal admittance in SALAM tapi nanti2lah. Ini adalah kesinambungan entri sebelum ni. Cumanya akan dimulakan dengan hari bersejarah yang berlaku semalam... Hari Persaraan Kak Norma - Cikgu Pemulihan. Lepas je keluar hospital terus gigih mula nak buat. Masa ada dalam seminggu n tarikh persembahkan mulanya Rabu which is today tapi diubah kepada semalam. Dalam 1 hari lagi nak keluar dari hospital, cikgu pra - Asy call mintak tolong buatkan video klip kak Norma... Sukalah saya sebab dapat task macam tu. Antara impian sejak keje kat Cheras dulu tapi sebab takde reason nak buat pasal apa, hajat itu dipendam sahaja.

Masa nak buat tu jugaklah, kena pk nak siapkan assignment2 dengan presentation. Memang manage to do all the things in the same time tapi berdebar2 jugaklah. Siap je keje2 assignment untuk Ahad lepas, terus sambung siapkan video klip kak Norma. Sejak hari pertama mula buat, memang seronok n masa tu rasa macam ok je semua. Sampailah ke hari Isnin konon nak siapkan terus burn... Tapi atas sebab2 tertentu, lagi 10% nak siap dah save...ingat nak sambung kat rumah TETAPI...

Buat keje ni guna laptop kak Alya (thanks!). Bukak2 je laptop, hamek ko! Semuanya jadi merah - tak tersimpan 1 pun yang dah dibuat tadi. Apakah yang telah terjadi? Memula den ingat macam Jumaat sebelum tu, mungkin sebab tak boleh guna komputer lain2. Tapi, tetap jugak jadi benda yang lain. Dah saat2 akhirlah macam2 nak jadinya. Takpe, sebab seronok punya pasal sanggup jugak nak teruskan. Kalau ikutkan bengang memang bengang sampai nak menangis jugaklah.

Tido sampai 4.30am konon2 dapatlah siapkan tapi dalam hati dah kata kot tak boleh jugak, pagi2 esoklah buat (semalam - Selasa). Esoknya bangun jugak dengan semangat yang membara (eceh!) nak siapkan dari mula. Memang semangat dan pasrah habislah. Terfikir2 jugak kalaulah tak jadi jugak, nampaknya guna slideshow Asy jelah. Buat punya buat sambil kak Intan n kak Zai datang tengok dalam masa lebih kurang 3 jam (sejak semalam asek cakap hal ni..sori, nak cite je), akhirnya siap sampailah Asy datang lepas mekap budak2 tarian. Memang gile habis. Tak sangka2 gitu jadinya.

Sebab sebelum2 tu buat, rasa best n puas hati sangat2. Ye, itulah orang kata sebaik mana pun perancangan kita sebagai manusia biasa... Allah jua penentu segalanya! Alhamdulillah, segalanya berkahir dengan gembira. Hilang segala rasa gundah sebelum tu. Sampai tak rasa nak makan pun (tapi makan jugak sampai licin...hahah!), menggigil satu badan sampai buat semua benda pun tak tentu arah dah.

THANKS SO MUCH ALL SK PUTERIS'!

Sambung kepada tujuan entri hari ni. Kan dah cite pasal terjumpa fb 'dia'? Tu satu keterujaan dan peringatan dari kawan2 pun saya dapat. Ye, thanks semua atas peringatan. Saya ingat tu dan doakan saya terima apa pun ketentuan Allah. Yang terbaik tetap dari Allah. Tiba2 tadi kan, saja gatal2 tangan google la nama encek seorang ni. Jumpa! Dalam 1 blog tempat dia keje dulu. Aik? Nampak lain (tembam masih sama n terasa macam lebih sikit dari sekarang) sebab itulah kali pertama tengok dia tanpa spec. Dan rasanya apa yang 1 of my friend told me, dia mungkin bukan jenis yang suka letak banyak2 gambar dalam fb. Ye, itupun 1 kemungkinan kot? Tak ape, itu bukan sesuatu yang penting...iAllah.

futnot: thanks again frens! peringatan anda semua buat saya rasa saya beruntung punya kamu2 semua sebagai teman dalam seluruh hidup saya. doakan saya supaya selalu sedar diri. saya tahu dan takut juga kalau2 apa yang jadi kemudian hari tak seperti apa yang saya impi2kan. saya pun taknak jadi macam tu. semoga saya tak jadi seperti sangkaan2 kamu semua ye...thanks again!

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab