Skip to main content

Mungkin Ini Silap Saya...!

Salam...

Bersiaran kembali kat blog tersayang (asek tukar2 je template dia...:D). Lama tak menulis rasa macam tak best pulak. Memang idea nak menulis pun tak sehebat mana, tak datang dengan lajunya. Jadi, saya kena cuba untuk mengadakan mood menulis.

Sejak akhir2 ni, saya selalu beremosi bila nak menulis. Terlalu ikutkan perasaan kot? Kan saya sedang cuba untuk tak selalu berkongsi cite dengan orang? Ya, saya sudah tahu dimana limitnya dan sekarang ini adalah waktu yang paling sesuai untuk berhenti dari semua ini. Hanya orang2 tertentu yang dah saya senarai pendekkan saja yang akan selalu tahu apa saya rasa.

Padahal sebelum ni dah kena, tapi saya percaya yang dulu itu hanya peringatan saja. Sebab orang itu saya baru kenal, tak tahu isi hati n budi dia pun. Sebab percaya sangat dengan luarannya...kan? Tapi, sekarang saya hadapi perkara yang sama jugak. Saya selalu sedar, apa yang jadi pada saya hari ini (baik+buruk), mungkin apa yang pernah saya buat pada orang dulu2...tapi saya tak sedar. Dan sekarang, saya redha dengan semua ini. Cuma untuk berkongsi rahsia dengan orang yang sama itu tidak mungkin lagi...kot? Sebab sekali orang musnahkan kepercayaan kita pada dia selama kita kenal dia, tak mustahil akan jadi lagi hal yang sama kan?

Saya memang kena hati2. Memang takde apa2 impak (tak macam sebelum ni) sekarang tapi bila hati dah terguris dek kerana hal2 begini, saya jadi keliru. Salahkah saya sebagai manusia ini, berangan2...cite semua yang saya rasa kat orang2 tertentu? Pernah saya terasa sesuatu setiapkali berkongsi cite tapi tak sangka pulak, terjadi antara saya dan orang yang saya percayai. Peringatan atas permintaan saya untuk lebih berhati2, tidak terlalu mudah nak kongsi semuanya pada orang.

Dan saya selalu anggap, bila kita kongsi cite kita tapi orang yang konon2 nak-dengar-tak-kira-bila2 tapi tak fokus dengan apa yang kita cakap, maksudnya dia memang tak sudi nak dengar pun. Tak kisahlah apa pun alasannya, dengan siapa pun dia sampaikan cite2 yang saya luahkan, saya memang tak boleh terima. Walaupun orang itu saya kenal tapi saya tidak rapat dengan orang itu macam mana saya rapat dengan dia. Mana mungkin ianya sama bukan?

Saya bimbang andai perasaan tika ini membawa ke tahun depan sampai saya tak ada hati nak bertemu dengan sang pencerita itu. Memang tak boleh percaya seseorang 100% tapi bila dah jadi macam ni, ok...saya memang takkan kongsi apa2 lagi dengan dia. Harapnya dia faham kenapa...maaf, saya tidak mahu terjadi perkara2 begini lagi. Mungkin ini silap saya sebab tak ingatkan dia supaya jangan cerita pada sesiapa...salah saya...!!!

Lepas2 ni, saya cuba untuk kurangkan rasa nak kongsi cite (sebab ada orang suka perlekehkan apa yang saya luahkan, pandang rendah dan selalu fikir masalah2 saya semuanya remeh2)... Dah, lah... Enough Is Enough! Saya dah penat nak rasa tak suka pada orang...benci orang... Saya memang tak suka ada perasaan begini. Saya maafkan dia TAPI saya memang tak akan boleh lupa apa yang jadi ni sampai saya mati kot? Saya redha dengan apa yang dia buat...saya juga pernah begitu... Maafkan aku, Tuhan!

Salahkah saya punya angan2 yang begini? Dulu memang saya mengharap dengan amat sangat...tapi sekarang, saya sedar Allah sebaik2 penentu... Saya ni hambaNya yang selalu lalai dengan perintahNya, saya tahu dan cuba redha kenapa DIA tak makbulkan doa yang ini (harapnya makbullah kan...) sebab DIA punya rancangan yang lebih baik dari yang ini. Manusia pandai berkata2 je, benarnya kita pun tak tahu...dia jujur atau tidak...?

Semoga, saya dan semua sedar dengan apa yang dah jadi. Memang semua orang pernah buat silap...belajarlah dari apa yang berlaku. Kita nak yang baik, kita pun kena jadi baik kan? Kita nak yang bagus, takkan kita tak nak cuba jadi sebagus itu? Huhuhu... Harap2 saya tak selamanya begini... Meluah di sini lebih baik rasanya...

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab