Skip to main content

Takut Salah Sebab Takut Malu

Salam...

Saya Malu...!

Dah suka, terus tulis lagi satu entri baru. Lama tak macam ni. Sedangkan kalau ikutkan sebenarnya sekarang saya memang sedang sibuk dengan tugasan yang 2 tu...dengan kerja2an ni rumah dan segalanya... Saya tension dalam kelekaan sendiri. Mengharap pada yang tak pasti... Semuanyalah yang akan buat saya tension akhirnya.

Kadang saya fikir saya perlu seperti apa untuk melancarkan semuanya supaya teratur tanpa ada rasa kesal pun dalam hati? Nak penuhkan impian semua orang? Mana mungkin...untuk sekelip mata dan dalam amsa yang sama kan? Saya dah asyik cerita pada orang supaya saya lega tapi yang sentiasa tahu hanya Allah saja.

Pernah saya terbaca blog kawan2 yang kisahnya lebih kurang kisah saya...sekarang saya harap saya temu kebahagiaan yang seperti dia... Kalau dapat saya jerit pada semua yang saya jugak manusia biasa sama seperti mereka...tapi saya tak berdaya dan saya hanya mampu menangis saja. Allah Lebih Tahu!

Berbalik kepada tajuk, sebenarnya ada banyak benda yang saya buat saya rasa tak yakin nak buat. Lepas tu saya lebih takut malu kalau saya salah. Argh!!! Saya cuba dan masih cuba untuk keluar dari kepompong selamat saya supaya saya boleh jadi lebih yakin. Banyak lagi benda yang saya tak explore pun. Saya lebih fikir apa orang cakap dan apa orang fikir je. Saya jugak yang lemas nanti

Sebab saya selalu ingat apa yang pernah saya buat pada orang sebelum ni. Semua tu saya takut kalau saya yang kena... Mungkin tulisan saya agak caca marba tapi hanya dengan cara ini saja yang boelh buat saya lebih lega dan tenang dengan bantuan DIA, iAllah...

Saya ada jugak fikir kenapa saya tidak seyakin dia dan dia? Kenapa saya yang begini? Tapi bila fikir betul2, semua tu ada sebab. Dan Allah adalah sebaik2 Tuhan yang menjadikan kita manusia dan menentukan segalanya. Berbalik kepada asas kata orang... Saya harap saya mampu untuk buat begitu.

Dan saya selalu harap saya positif, saya yakin, saya kuat, saya berani, saya berpendirian tetap, saya tak hanya pandai cakap saja tapi tahu macam mana nak buat... Dan saya tak taku salah atau silap... Harap saya begitu... Dengan izin Allah hendaknya. Kita tak mampu dan takkan boleh nak putarkan masa kembali cuma kita boleh perbaiki apa yang dah kita buat dia masa depan supaya kita tak menyesal lagi lepas ni...iAllah!!!

Comments

Syima Syaz said…
dayah...
kalau rasa nak luahkan apa2...just PM me ok..
kadang2 tak elok kita dedahkan sgt kekurangan n masalah kita sbb takut org pijak n anggap kita lemah...
aku dulu mcm tu
then aku belajar utk 'berpura-pura gembira' depan orang supaya orang tak kata macam2 pasal aku lagi..
just pm me k...i'll be there for u
HidayahYassin said…
thanks a lot...iAllah kalau ada apa2 aku gtau ko ye...thank for your concern...
HidayahYassin said…
Syima Syaz...
Haha...baru nak baca bebetul apa ko komen...
Takde apelah...
Takut pon buat apa...
Dan bila baca balik macam takde ape kelemahan yang aku tuliskan pon...
Kadang2 cuma #RBTL je tu...
Hehehe...

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab