Skip to main content

Ini Soal Hati Dan Perasaan...

Salam...

Salam Tahun Baru 2010...Belated Maal Hijrah 1431H... Ada azam ke? Dulu2 selalu ikut orang je. Orang buat azam n bila cikgu tanya, kenalah beritahu kan? Tapi sejak beberapa tahun kebelakangan ni, aku dah takde azam sebab tak tau nak aim ape... Bagi aku, nak aim apa2 kena istiqomah, tetapkan hati dan yakin dengan apa yang kita nak aim tu. Kalau setakat cakap kat orang kita nak buat itu ini...begitu begini tapi sudahnya...hmmm...

Alright...lepas dah lama tak update+takde idea, hari ni aku menulis lagi. Blog coretan pun kadang2 je aku usik, itupun kalau ada ideanya. Kalau tak, bukak dan tengok tanpa tambah apa2. Ni pun terlanjur menulis, update blog sekali. Walaupun malas yang teramat sangat+dengan internet yang kadang ada, kadang takde kat KL ni...

Kesinambungan dari entri lepas...lately makin banyak yang jadi keliling aku. Selalunya, kawan2 yang akan jadi mangs serbuan aku...dioranglah tempat aku luah perasaan yang terbuku sampai satu masa aku rasa diorang dah takmo pinjamkan bahu lagi... Tapi bukan diorang yang cakap sebab aku tahu diorang tak macam tu pun. Entah kenapa, aku yang rasa macam tu??? Aku selalu rasa aku dah terlalu melampau...

Mungkin sebab dah terlalu manja (asal susah cari diorang) dan bila diorang ada masanya tak dapat nak luangkan masa untuk aku, aku jadi sedih. Padahal diorang pun macam aku jugak. Perlukan masa untuk diri sendiri. Aku selalu jugak tanya, ok ke kalau aku selalu kacau diorang? Jawapan tetap sama, tak kisah pun... Thanks a lot, friends!!! Moga Allah berkati hidup kamu semua hendaknya...Amin!!!

Tidak untuk kali ini...aku simpan rasa sedih sorang2 je. Ye, kat muka aku boleh nampak yang aku sedang sedih, macam ada benda yang buat aku rasa tak puas hati... Tapi, aku sendiri tak tahu apa sebenarnya jadi dengan aku sekarang. Bukan aku tak nak kongsi apa2 macam biasa tapi aku pun tak tahu nak terangkan macam mana. Mula2, tak sedap hati je... Sekarang ni benda2 lain pulak join sekaki...

Terima kasih kat kawan2 yang selalu ambil berat pasal aku...to my mak... Bukan kita takmo cite tapi kita memang tak tahu kenapa dengan kita...sorry!!! Moga2 masuk je tahun baru, aku dah ok dan happy macam biasa... Takmo sedih2 lagi dah...sakit jiwa, susah!

futnot: tadi tengah2 mandi, boleh ke aku terfikir yang Ayam dah kawen? Dengan makcik yang sebaya aku pulak? Makcik aku memang dah kawen tapi tak sempat nak pegi pun (tiada ulangan jemputan pulak...). Kenapa aku boleh fikir macam tu? Sebab Ayam dengan makcik tu bekas student UKM walau lain course...haha, tak boleh blah...angan2 je lebih!!!

Hidayah Yassin | Create your badge


Click to view my Personality Profile page

Comments

Syima Syaz said…
goodluck dayah...
semoga tahun 2010 adalah tahun indah utk kau..
HidayahYassin said…
thanks Syima...aku pun harap yang sama...Amin!!!

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da