Skip to main content

Cuti panjang...

Lama sebenarnya nak dapat apa yang aku dapat hari ni...
Walaupun hari-hari, setiap saat...
Mesti merintih mintak nak sama
Macam yang orang lain dapat.

Tapi, kadang aku lupa
Semua orang senang bukan tiba-tiba je
Ada naik dan turunnya
Ada susah dan senangnya...

Jadi, apa yang aku dapat hari ni pun
Mana tahu, mungkin ada yang nak macam kita?
So, setiap manusia punyai bahagian masing-masing...
Mungkin satu masa nanti
Ada rezeki, pasti Allah takdirkan juga untuk kita
InsyaAllah...

Dan sekarang ni satu je nak...
Nak rajin semula menulis!
Kembalikan kerajinanku...
Selalu nak rajin, tapi...
Harammm...
Hahaha...
Rindu masa dedulu
Rajin menulis...
Sampai sangkut kat kawan sendiri...
Lepas tu, aku teringgal dengan 'rasa' sendiri...
Aku je yang bijak sangat
Mudah nau nak suka orang...

Dah3...
Kita nak masuk 2014 dah
Dah akhir tahun 2013...
Aku masih dengan perangai
Suka lelaki...
Kadang melebih-lebih...
Sengaja muncul dan tonjolkan diri
Konon nak orang tu tau pulak...
Malu aih!

Tahun baru ni, buanglah rasa macam tu
Cik Dayah oi!
Malu3...
Lelaki tak suka hang la...
Hahaha...
Satu je aku ingat sebenarnya...
Nanti kat Syurga, aku akan ada orang yang sudi nak jadi
Pendamping aku!
Semua aku nak, pastikan dapat...
Walaupun ada jugak masanya
Aku rasa langsung tak layak ke Syurga...
Tapi, aku selalu yakin dengan itu...
Takpelah kat dunia aku mungkin tak punya
Keluarga kecil
Aku sendiri...
Allah tahu semuanya...
Tak sabarnya nak ada keluarga sendiri kat Syurga nanti...
Ameen...

Jom melangkah ke tahun baru 2014 dengan penuh kesyukuran...
Buang yang mana tak best...
Teruskan angan-angan...
Teruskan impian...
Moga satu masa nanti
Termakbul dengan izin Allah!

Tabarakallah... Maasha Allah...

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab