Skip to main content

Syawal Just Around The Corner...

Salam...

Punyalah sibuk sampai takde masa nak menulis ye? Poyo gile pernyataan yang memang nyata (percayalah)...walaupun kat FB 24/7 online...cuma terkadang tak perasan orang nak chat tapi tak dibalas empunya FB....maafkan daku ye semua... Dan hari ni sedaya upaya gagahkan diri, bukakan mata luas2 sebab nak menulis sepatah 2 kata (ni dah berpatah2 yek...). Hari2 berfikir, nak tulis apa ye? Sebab selalu nak kena tunggu mood je. Kadang teruja nak menulis, malas pulak yang bertandang. Malas dah berlalu, idea pulak takde. Akhirnya, tulis tajuk je yang mampu...kalau boleh nak menulis yang bukan sia2...

Tapi kalau tersasar tu harapnya dapatlah kiranya ditegur ye. Saya tak bijak tapi saya pun manusia biasa. Nak menulis pun suka2 je. Kalau ada yang bagus, lebih baik dikongsi bersama kan? Ilmu dan semua itu tetap milik Allah. Kita hanya peminjam sementara...

Oh ye, Ramadhan bakal melabuhkan tirainya tak lama lagi. Kalau kecik2 kita mesti dah mula teruja nak pakai baju2 baru, kasut baru nak bergaya depan sanak-saudara kan untuk sambut Syawal? Tapi dah besar2 ni, berakal...rasanya lebih kepada persiapan yang sangat2 sederhana je...kalau yang dah berkeluarga, anak2lah tumpuan utama...kita yang bujang, keluarga yang ada itulah menjadi keutamaan... Tak sabar jugak rasanya nak beraya, dapat berkumpul ramai (harapnya)...

Hmmm...itu cerita Ramadhan n Syawal... Tiba2 pagi ni terasa rindu pada kisah masa kat sekolah nerasrama saya yang pertama... Mahu tak rindu, kat sanalah saya belajar untuk tinggal jauh dari mak (dekat je cuma di tengah2 hutan)... Bila tengok cite Qalesya, saya pati teringatkan kisah2 di asrama satu2nya tu... Memang banyak meninggalkan memori. Apa yang sedih dan kurang baik, kita simpan jadikan kenangan. Yang terindah itu akan tersemat di kalbu selamanya, insyaAllah.

Di sana jugaklah bertemua adik2 baru...beruntung saya sebab diorang bijak2, diorang cantik dan tampan (korang jangan kembang sangat akak dok puji ni ye)... Ah! Sungguh saya rindukan suasana dulu. Bila dok sana memang saya nak balik rumah je. Tak tahulah kenapa susah sangat nak adapt diri kat situ. Kelakar bila ingat2 balik. Macam2 cite yang ada...macam2 benda saya lalui kat sana.

Bila kan ketemu lagi itu, tak tahulah ye. Kalau boleh semua sekali saya nak jumpa...semua sekali, serius!!! Cumanya, bila...dan dimana akan direalisasikan tu je saya kurang tahu...memang tak tahu kot? Gambar saya dan diorang pun tak banyak... Tapi syukur jugak sebab masih ada beberapa lagi teman yang saya masih hubungi. Sayangnya kalau tak terus berhubung. Entah di mana agaknya yang lain2 tu...

Entri kali ni juga suram tanpa sebarang gambar...tunggu rayalah agaknya tu. Balik kampung ke tak agaknya tahun ni? Huhuhuhu...insyaAllah balik tapi raya ke berapa tu tak pasti lagi... Setiap tahun pasti alami raya yang berbeza kan? Tapi bagi saya (terutamanya), raya sekarang dah tak macam dulu lagi...meriah dengan cara kita je. Kadang kesian tengok adik2 sedara yang kecik2 tu semua. Kalau sama2 membesar macam dulu, mesti best kan...:D

Semoga Aidilfitri kali ini buat kita rasa lebih bersyukur dengan segala kurniaanNya. Semoga segalanya dirahmati, diberkati dan lebih baik dari yang sebelum2nya...Ameennn... Raya...raya jugak, jangan dilupa pada yang kurang upaya... (kot rajin, esok akan ada entri baru...kalau rajinlah kan)...

Comments

Fathiyah said…
hidayah, salam aidilftri buat kamu =)
maaf zahir & batin kalo ada slh & silap ye
HidayahYassin said…
fathiyah...salam jugak untuk awak. sama2 lah kita kalau ada terlanjur kata tersilap cara, maaf ye...

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab