Skip to main content

Sentap...

Salam...

Ayat tak mengalah...gelabah je lebih aku ni. Hehehe, last 2 days kalau tak salah, bukak FB seroang teman melalui FB adiknya...act, bukan FB dia sangat sebab dia tak pernah approved request aku sejak berbulan2 lamanya...kat FS (friendster dulu pun dah berkurun lamanya baru dia approved). So, sekarang ni kiranya macam tergantung macam tu je...as for me, taklah heran sangat tapi terasa jugaklah. Ahaks! Tak apalah, luahan manusia seperti aku memang macam ni la gayanya...

Yang sentapnya itu satu hal, lagi satu...dia bakal berumah tangga tak lama lagi...ada perasaan yang bercampur2 sebenarnya kat situ saat aku tau hal ini. Gembira tapi terharu+sedih...kenapa? Panjang kisahnya dan dah lama jadi memori pun tapi tetap akan diingati sampai bila2...

Apa yang aku harap cuma, dia berbahagia dengan bakal pasangan hidupnya itu dan biarlah ikatan suci tu tahannya sampai mati nanti...sesiapa je yang aku anggap kawan n dorang pun macam tu so...doa ini jugak untuk korang2 semua..

RIndu zaman kecik2 dulu...main sesama dengan dia and the whole family. Betapa happy go lucky nya family dia kan...seronok gile la. Ok, sampai sini je cite pasal sesentap ni semua... Sebenarnya tak sentap lama2 pun cuma aku hanya teringat dia berzaman lamanya tapi bila dah tau tu yang agak sesentap sikit. Itu je! IAllah takkan lama2an nak sentap ni lagi.

Kita semua dah besar n tahu pilih n fikir mana baik mana tak. So teruskan dengan kehidupan kita je sudah. Lain orang lain bahagiannya. Ada masanya memang aku pun akan down bila orang lain kebanyakkannya berjaya lebih dulu dari aku, hidup dah terurus, tahu arah tuju nak kemana... Tapi bila dah fikir2 balik, ini jalan hidup aku...aku yang tentukan tapi dengan izin Allah je baru ianya pasti. Allah dah tuliskan semuanya secantik2nya...tapi janganlah terlalu pasrah sampai kena menyerah segalanya pada DIA...

Semoga semangat untuk terus menulis akan kembali datang pada aku...idea! Tolong mari le...

futnot: tahniah untuk temanku - Nor Hidayah Binti Mahat (eceh!)...sebab tersenarai dalam list 7 Penulis Blog Cantik...best2!

Comments

Syima Syaz said…
alah...tak mau lah sentap2...
i'll be ur good fren forever k...=)
HidayahYassin said…
hehehe...thanks... bukan ape, perasaan ni suka datang tiba2 je...
Syima Syaz said…
biasalah tu...sama lah aku..

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab