Skip to main content

Hanya Dia...

Salam...

By : Kris Dayanti & Siti Nurhaliza
 
Ku cintainya karena cara dia
Sungguh berbeda dari yang tlah ku jumpa
Renungan dia tulus merasuk jiwa
Hingga terasa terus ke hati

Ku cintainya kerana kesungguhannya
Bukannya kata-kata semata-mata
Perwatakannya mengatakan segalanya
Buatku percayakan janjinya

Ku akui aku menggilainya
Ku akui aku menyintainya
Kisahku kisah dia cerita yang sama
Setiap detik…. hanya dia..

Ku akui aku mengaguminya
Ku akui aku menyayanginya
Sungguhnya ku akui ku perlukan dia
Segalanya ku serah.. kepada…dia

Cintai dia bersama mimpi-mimpinya
Cintai dia juga segala caranya
Cintai dia bersama keanehannya
Cintai dia…. hanya.. dia

Ku akui aku menggilainya
Ku akui aku mencintainya
Kisahku kisah dia… cerita yang sama
Setiap detik hanya…. dia

Ku akui aku mengaguminya (mengagumi dia)
Ku akui aku menyayangi dia
Sungguhnya ku akui ku perlukan dia (perlukan dia)
Segala ku serah kepada… dia
Dia…..

Ku akui kucintanya
Kisahku kisah dia… cerita yang sama
Setiap detik hanya… dia
Ku akui aku mengaguminya
Ku akui aku menyayanginya
Sungguhnya ku akui ku perlukan dia
Segalanya ku serah kepada… (dia..)
Segalanya ku serah… (kepada si dia)
Segalanya ku serah…. kepada…
Dia….

Sejak jumpa lirik ni kat blog seorang blogger (Lyana Si Permaisuri) terus jatuh cinta dengan lirik dan melodinya sekali...rasa terbuai2 dengan lagu yang sangat mendalam maknanya ni... Dia itu adalah orang yang selalu aku cerita pada sesiapa yang dah tahu...dan sekarang ini mood aku adalah mood lagu2 kawen dan lagu yang ini la...betapa aku gila dah sekarang ni...hahaha! Harap2 orang faham apa yang aku tulis kat FB, Twitter, Formspring n etc adalah aap yang aku rasa satu2 masa tu...
Semalam, aku diusik2 orang kat tempat aku keje ni...usikan2 biasa tapi bermakna... Tak terasa apa2 la malah suka lagi ada...ahaks! Tak mo nanti orang kata aku ni gebang je lebih...heboh je tapi tak ade apa pun... AKu tak pandai berlakon n apa yang orang nampak itu adalah apa yang sebenarnya... Tapi ada jugak orang kata, "luar nampak happy tapi sebenarnya kau sedih kan?"... Knowing me, aku memang tak pandai nak simpan apa aku rasa. Kalau kau kata aku happy tapi pada kau tak...aku betul2 gembira. 

Ada jugak yang kata dari cara aku bercakap pun orang boleh tahu aku macam mana. Yelah orang mungkin lebih tahu siapa aku tapi tak sepenuhnya betul pun. Orang nak kata, katalah. Aku pedulik hape. Semua orang berhak untuk bercakap ikut cara diorang. Dan aku pun tak boleh nak hakimi seseorang disebabkan sesuatu yang dilakukan oleh orang tu...

Dan...entri aku jadi Caca Marba dah akhirnya. Semua aku fikir sekarang, semuanya aku nak tulis kalau boleh...huhuhu. Sambung lain kali dengan cite2 lain...kebuntuan nak menulis dah kadang2 tapi sebab sayangkan blog yang yang warna-warni tak berapa meriah ni...aku gagahkan jugak. Takde orang lain nak disayangi aku sayang blog jelah (in the meantime)...doakan aku ye!

Hidayah Yassin | Create your badge


Click to view my Personality Profile page

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab