Skip to main content

Dah Jauh Baru Terasa!

Salam...


Orang dalam cerita ni belah kanan bawah dan dia adalah Juara Mata Sepet...

Pagi2 terjaga dari tidur, adik yang ke3 jauh nun di sana call. Lama aku borak dengan dia dari mula sampai akhir. Tengah2 mak sambung. Aku ni mood kadang2 swing. Datang bengang, cakap pun aku malas. Tapi tadi, alhamdulillah aku berjaya untuk tak rasa bengang atau apa2...

Ok, adik ke3 aku tu demam dan katanya sebab perubahan cuaca... Kalau dia tak call atau sms memang tak tahu apa cite dia kat sana. banyak jugak boraknya memandangkan dah lama dia tak call. Bila dia call waktu dia pagi kat sana, kitorang kat sini baru Maghrib. Dan tadi, waktu dia call kat sana 12 am, sini 6 am...beza 6 jam... Dah dekat2 nak habis borak, dia tanya, "Kak, ko taknak ke taknya aku sihat tak?".... "Aku tak payah tanya pun, ko dah bagitau ko demam tadi kan?". "Hahaha..."...

IAllah tahun ni kalau ada rezeki dan masih panjang jodoh, dia balik dan dapat raya sekali macam 2 tahun lepas. Lepas dah borak2 (even time borak pun), aku terpk dan harap hubungan aku dan adik2 aku yang semuanya lelaki tu tak terputus sampai bila2 walaupun hakikatnya kita ni sedarah sedaging. Kalau setakat gaduh2 biasa tu dah memang terlalu biasa sampai dah lali. Aku ni manalah tahu nak tunjuk rasa sayang tu kat dia n even kat my parents yang the 1 n only tu... Tapi sungguh aku sayangkan keluarga aku sangat2...

To adik2 aku yang lain - Abang, Ud n Fizi... Ajip kirim salam kat korang... Nak suruh bukak FB yang aku daftarkan tu pun payah sebab dia lupa emel n pword dia sendiri? Aku ni lagilah tak ingat...apo la kau ni Jang...bersabar je aku ni. Tu sebab kalau dia tak call atau sms memang kitorang tak tahu apa khabar dia kat sana... Rindu pulak waktu kecik2 dulu bila gaduh...akulah pembuli tegar diorang kat rumah...heheheh...! Dan sekarang kitorang sekarang dah boleh borak2 tak gaduh (kadang2 gaduh mulut jugak)...




Hidayah Yassin | Create your badge


Click to view my Personality Profile page

Comments

tunbegia said…
sungguh terharu,

salamm,
HidayahYassin said…
terima kasih...
wslm...

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da

Tak Suka, Tak Berkenan...Tak Faham...

Salam... Tak suka dengan internet connection sekarang ni (currently) sebab asek kelambatan dan kelewatan je... Tak berkenan tengok pengantin lelaki (especially) bila berarak n bersanding pakai cermin mata hitam...kot memang pakai spek takpe gak...tatau kenapa, rasa macam menyampah jek (astaghfirullah...). Kalau nampak lagi hensem ok jugak... Tak faham kenapa aku tulis semua ni hari ni...haha. Bengong sangat nampaknya. Im bored! Actually, dah 4 malam buat Istikharah dengan tujuan nak cari jodoh...bukan nak buat pilihan tapi lebih kepada nak mintak petunjuk Allah siapakah dia yang benar2nya. Benarkah dia yang sekarang ini orangnya? Dan dah 4 hari jugak pepagi aku tengok Nur Kasih...dari Nur Istikharah sampai dia mohon Allah tunjukkan dia...sebab dia masih keliru dengan semua yang jadi, sama je aku rasa dengan apa yang sedang aku lalui. Cuma yang bezanya, dia sudah 'sah' dan Adam pula masih terus memujuk dia. Aku? Tak tahu berada di bahagian siapa? Sebab