Skip to main content

Malam Gala Girlfriend Kontrak.

Gara2 dapat tiket free dari kawan kerja...semangat saja kami memeriahkan suasana.
Havoc masa kat Malam Gala Girlfriend Kontrak Selasa lepas (22/9/15) yang bertempat di Cathay Cineplex, ECurve.
Apa je yang ada?
Tentulah backdrop yang dibuat khas untuk semua yang menggilai saat2 bergambar. Hua3.
Retis2 ramai jugak yang ada (pelakon tentulah ada).
Banyak benda tak dapat nak buat sebab sibuk cari makan (padahal dah sediakan makan pon...), sibuk jalan sana sini bagai...
Dan review untuk filem baru ini ialah...
Alisa, seorang gadis berasal dari kamping yang juga digelar Puteri Kelip2 Abah oleh abahnya kerana Alisa adalah seorang yang sangat mencintai alam dan selalu naik sampan memalam seorang diri bercakap dengan kelip2 (kata adik bongsunya). Alisa ada seorang adik perempuan yang selalu merendah2kan kakaknya. Suka bagi kata2 negatif dan suka permainkan kakaknya.
Satu hari, Alisa dan keluarga didatangi seorang lelaki yang berhajat untuk meminang Alisa tetapi disebabkan oleh adiknya sendiri, maka telah menyebabkan lelaki tersebut memilih adiknya sebagai isterinya.
Dan selepas terbaca kisah seorang lelaki iaitu Umar Aziz di Kuala Lumpur yang telah dituduh sebagai pembunuh kelip2 di dalam sebuah akhbar telah menyebabkan Alisa tekad untuk ke KL dengan niat untuk membantu menyelamatkan kelip2.
Tapi, berjayakah Alisa (Nur Risteena)? Siapa pula Umar Aziz ni?
Banyak kisah lucu yang berlaku sepanjang filem ini ditayangkan. Dengan Keith Foo (Umar Aziz) yang selalu cakap Tamil dengan Haris/Harith (Azad Jazmin). Memacam lagilah kekecohan yang terjadi. Selalunya kita tengok Bront Palarae jadi hero kan? Kalini watak jahat tapi sangatlah komedi.
Thumbs up, Virginia Kennedy!!! Dialah yang mengarah filem ni. Siap ada rehearsal sebulan sebelum penggambaran katanya.
So...pegilqh penuhkan pawagam berdekatan dan hashtag (#) GirlfriendKontrak banyak2. Hashtag pelakon2 jugak...
Kami tak dan amek banyok gambaq...
Layan jom...

Comments

Popular posts from this blog

Inspirasi

Assalamualaikum Semoga mampu bermula semula... Buang jauh-jauh segalanya... Semuanya. Kita mulakan yang baru biarpun realitinya kita sedang menuju akhir tahun Masihi... Takpe, kita masih punya tahun Hijrah... Berharap berhijrah pada yang lebih baik dan baru. InsyaAllah. Ya Allah, jagakan dia untuk aku. Dia jauh, aku jua jauh. Aku tak mampu tahu apa adanya dia. Cuba tahu harap agar dia baik-baik seperti adanya dia. InsyaAllah! Aku mohon dengan sangat. Gpsetiap hari, apa yang aku rasa sampai pada dia. Dengan izinMu! Ameen!!! Semoga ketemu lagi dia nanti.

Cerita-Cerita Dalam Hidup Kita

Salam... Maaf, tak ada tajuk lain dah ni... Main tipu, amek lirik jadikan tajuk...haha! Hujung minggu yang baru lepas ni sangat2 kena dengan masanya. Almaklumlah apa yang jadi baru2 ni telah membuatkan aku sakit hati (dan terfikir2 apakah marah ini akan bertahan lama?) dan takkan lupa sampai bila2... Memaafkan Itu Mudah, Melupakan Itu Payah...! Cuci The Musical! Hebat! Itulah apa yang aku rasa saat menonton teater ni. Kata orang, Jangan Menilai dari Rupa... Nah! Apa yang aku sangka selama ni (tak best la...filem je ok) semuanya silap2 belaka. Dari mula lagi kami dah gelak2 tengok gelagat diorang (pelakon2 utama teater ni)... Aku yang dah sedia sakit tekak ni sakan gelak tengok apa yang diorang buat dan apa yang diorang cakap... Tak dapat nak cakap apa lagi sebab teater ni sangat2 best. Aku harap akan ada ulangan macam PGLTM tu... Ni pun nasib2 je dapat tengok sebab kakak sepupu dapat tiket percuma (orang tu keje dengan penaja utama CTM ni)...  Aku rasa diorang ni tak ikut skrip 100...