Skip to main content

Pesona Cinta…

Salam…

Rindu kat blog…rindu zaman aktif tulis blog…rindu nak terus tulis kat blog walaupun selama ni hanya merapu dan merapan bagai… Tak kisahlah apa nak tulis pun kan, asal puas dengan apa ditulis tapi jangan sampai menyentuh sensitiviti manusia, udoh le ye…

Baru je lepas dengar rakaman kaset yang abah dan pindah dalam cd… rakaman lama yang dibuat masa kecik2 dulu. Kata orang, memory remains! Yes, it is…rindunyalah hai waktu tu. Masa itulah gaduh, masa itulah jugak baik… Adik-beradik macam mana pun hubungannya macam air, cincang macam mana pun tetap takkan putus, iAllah…

Apa ada dalam kaset tu? Suara kami adik-beradik 5 orang…tapi tak pastilah ade kelima2 sekali atau 4 je. Nama pun kecik lagi so, memang lupa jugaklah. Ade suara kami berebut2 nak rakam suara, baca beritalah…berceritalah. Akhirnya, suara mak marah kitorang sebab curi2 amek kaset abah. Masa tu kalau tak salah, abah outstation tatau negara mana… Tapi sejak kecik lagi, saya sudah terbiasa dengan keadaan abah jarang ada dengan kami semua. Sebab? Tuntutan kerja…

Tapi semua tu dulu…dan bila dapat dengar semula rakaman suara tu, ya Allah! Rasa gembira+teruja+terharu dan seronoknya. Comelnya kedengaran sambil membayangkan wajah2 adik2 yang masih comel masa tu (sekarang hensem, kot?). Paling saya tak boleh lupakan, adik ke4 n paling bongsu sebab saya suka layan dorang masa kecik2 dulu.

Siap suapkan susu pekat yang dicampur air kat dorang. Yang ke2 n ke3 kira macam membesar sama2 so tak rasa peluang yang macam dengan adik ke4 n bongsu. Paling saya suka buat, cium pipi adik paling kecik kuat2 sebab geram yang teramat sangat. Dah la masa tu tembamnya ya Tuhanku… Siapa yang tak geram? Rasa nak gigit2 je.

Saya harap saya masih dapat peluk cium adik2 saya walaupun bila kita tua nanti…itupun kalau Allah izinkan saya rasai nikmat hidup di dunia ni lagi. Sekarang bukan tak mahu tapi malu. Saya tahu adik2 saya akan rasa segan kalau saya peluk cium dorang. Tapi saya dah berazam (iAllah dengan izinNya), saya nak peluk cium adik ke2 masa dia kawen nanti. Tapi saya tatau sama ada saya kuat atau tak untuk buat semua ini. Sama ada saya akan menangis gembira atau tertawa malu…

Itulah caranya saya dapat nyatakan yang saya kakak satu2nya yang dia ada, sangat sayangkan dia sampai bila2 pun…dan saya harap dia dan adik2 yang lain juga begitu. Kalau dia bacalah entri saya yang ini, sila siap sedia wahai adik2 ku ye?

*Entri ni saya taip dah seminggu n baru2 ni je nak upload jugak walau macam mana sekalipun. Esok exam lagi untuk 2nd paper…rasa macam senang hati je dah nak masuk 2nd paper ni…apakah?*

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da