Skip to main content

Sungguh, saya ada banyak benda nak cerita tapi...asek delay je!!!

Salam...

Kesekian kalinya, bersiaran lagi kita yep... Argh!!! Kalaulah dengan menjerit segala masalah boleh hilang kan ke bagus?

Persoalan yang selalu n akan terus bermain2 di kotak fikiran ialah ----> hati n perasaan say yang satu ini... Aduhai! Susahnya nak tenangkan perasaan ni...

Dah ramai saya luahkan... Dah ramai yang beri nasihat yang sama pon tetap saya TAKUT nak confess! Sebab? Allah saja yang tahu... Takut nak terima kenyataan atau apa2 kemungkinan sebab hati dah terpaut n tak pandang orang lain lagi dah...

Orang suruh memang senang cuma saya je tak berani. Tapi kalau dah melepasi semua tu iAllah segalanya akan lega + akan rasa "Oh! Senang je? Ingatkan susah sangat..."... See? Kita lebih suka memandang yang buruk dan menilai apa yang belum berlaku sedangkan belum mencuba lagi... Apeda kau ni!

Saya bukan tak mahu mencuba tapi saya takut nak hadapi ape2 kenyataan sebab 'dia' terlalu dekat dengan saya... Sebab kalau jadi ape2 lepas ni akan buat saya tak keruan dengan 'dia' n saya taknak salahkan 'dia' atas ape2 sebab yang bakal berlaku nanti... Dia tak salah sebab saya yang mulakan semua ni...

Tapi, sikit2 saya dah mulakan dengan dia n harap jugak dia sedar kenapa saya buat semua tu kat dia. Saya memang tak nampak ape2 kemungkinan yang mungkin dia juga sukakan saya sebab saya tak tahu nak nilai semua tu. Ade je orang yang tanya, takkan tak nampak pape kot?

Bila di tilik2 kembali, rasanya ada tapi lebih kepada 'kesian' atau terhutang budi pada saya so saya anggap itulah tanda2nya... Dan saya yang lampi ni, hanya buat apa yang saya rasa nak buat masa tu... Sebagai contoh, bila 'dia' beria2 ajak saya dinner. Saya tak menolak tapi saya rasa saya tak dapat penuhi permintaan dia masa atas sebab2 saya sangat letih masa tu...

Bilamana saya kata saya penat, dia pulak tak jadi nak makan... Alamak, bila diingatkan balik...maaflah ye, saya ni kalau orang tak cakap kenapa (sebab2 kukuh) memanglah saya tak nampak ape kepentingannya... Maafkan la saya yang lampi ni... Dan kalau diingat2 balik dalam2...kalau betullah nak ajak, lain kali atau bila2 pon boleh kan?

Tapi tiada tayangan ulangan untuk kali yang kedua... Tapi kalau tak salah saya, pernah jugak dia cuba ajak bersarapan tapi memang ajakan tu sangat2 berlapik... Tapi bila melihat keadaan masa tu, memang tak sesuai untuk sarapan bersama2...

Sungguh2, tiapkali lepas solat saya mintak... Kalau 'dia' dekatkan... Kalau sebaliknya, jodohkan kami berdua dengan orang benar2 dicipta untuk kami dan biarkan jodoh kami sampai Syurga... insyaAllah!!!

Nampaknya macam makin dekat (kalau ikut hati saya...ape yang saya nampak n ape yang saya rasa sekarang ni)... Cuma, alasan konkrit untuk mengatakan yang 'dia' milik saya, memang tak dapat nak dipastikan lagi la... Antara sebab yang saya nampak dia semakin dekat - bila dia khabarkan yang seronok untuk tinggal di kawasan rumah kami...

Tapi, itupun masih tak dapat nak meyakinkan saya lagi... Saya harap sangat Allah beri petunjuk pada saya... Supaya saya boleh hadapi hari2 mendatang n kalau apepon yang jadi, biar dia yang memulakan segalanya...

Kata seorang sedara yang sangat dekat dengan saya... Apepon kemungkinan yang bakal jadi, kena redha n terima sebab kalau dia terima kita kerana kesian atau mungkin terhutang budi... Itu salah satu sebab kenapa dia sukakan kita. Kita takkan boleh paksa orang sukakan kita...

Tapi, mak selalu pesan, biar lelaki suka kita bkan kita suka lelaki... Macam mana tu?

Comments

Popular posts from this blog

Berkampung di Tunas Kijang

Salammmm... Berdasarkan tajuk di atas...malaslah nak berpanjangan ke mukaddimah lainnya... Haha...ye, dah beberapa hari ni terpaksalah kita berkampung tidak berkhemah di tempat orang demi melunaskan kerja yang tertangguh akibat keputusan yang diambil pun hanyalah di saat akhir... Ohoi...seruk banget deh... Bolehlah silang kaki silang panggung 4 hari ni...dari Selasa lopeh dan harapnya harini adalag hari terakhir kami kat sini... Tapi untuk kerja yang lainnya terpakso lah menjejakkan kaki kesini lagi dalam 2minggu sekali ke...? Bekerjalah kerana Allah... Semoga tabah...

Iftaar... Best2!

Salam... Lega sikit kepala yang sakit dari semalam bila selesai satu hal. Huhuhu! Alhamdulillah..itu biasanya tanda2 tak boleh puasa tapi tatau la bila kan...perut dah sakit2... Pernah sekali dulu dapat puasa penuh, saya adalah sangat gembira tak perlu fikir nak ganti dah...settle... Jumaat lepas, bertempat di KFC KL Sentral telah berlangsungnya satu perjumpaan merangkap majlis kecil2an berbuka puasa dan juga sekalian mengambil barang dari seseorang yang turut berbuka puasa bersama2... Bunyi macam best je ye? Padahal kitorang ber3 jek. Hehehehe... Tapi sungguh seronok sampai tak terkata dan terluah apakah keseronokkannya... Harap2 takde la yang bising2 tanya kenapatakajakkitorangberbukasekali ...mencik!!! Ada aku kesah??? Hahahah, berlagak sungguh ayat itu. Semua ni tak diplan pun...2 hari sebelum je bincang nak jumpa sebab den nak sesangat amek pola yang telah susah payah dibuat oleh Aini...(lepas dah 2x dipos tak sampai2 kat teratak hamba ini...geram gile dengan pos ni...huh!) da